Saturday 5 May 2007

Sétálni voltunk, "üvegmosókefe-virágot" láttunk! :o)

...Gyönyörű helyen élünk. Erről már rég meggyőződtem és egyre inkább erősödik bennem ez a meggyőződés... Úton útfélen ámulok, bámulok, hogy milyen gyönyörű szép világot teremtett nekünk a Jóisten... Hálás vagyok érte, tényleg! Imádom a természetet, a tengert, a virágokat, erdőket, hegyeket, folyókat... Egyre jobban törekszem arra, hogy a dolgoknak csak a pozitív oldalát nézzem és ezzel a párom sincs másképp... Igaz, néha eldilemmázok és eljátszok a gondolattal, hogy el kellene költözni valami más országba, ahol több a fizetés és jobban megbecsülik az embert, ahol mosolyognak az eladónők és minden probléma sitty-sutty megoldódik a hivatalos helyeken... De nincs ilyen... Szerintem... Mindenhol van valami ami nem tetszene, úgyhogy el is hessegetem a gondolataimból az ilyen marhaságokat és igyekszem ott boldog lenni, ahol vagyok, mert ez sem rossz hely! :o) Sőt! Itt aztán tényleg sok minden adott ami számít, még ha nem is tetszik minden ami adott, de ez van! Ha belegondolok, nem létezik "jó" vagy "rossz"... Minden csak hozzáállás kérdése... Pl.: az elmúlt napok esőzése nekem "rossz" volt, mert nem lehetett kimenni sétálni és a szél is nagyon fújt, ami még "rosszabbá" tette az egész szitut, de a növényeknek viszont jót tett meg az új projectünknek is: a kis konyhakertünkben most kibújó növénykéknek! :o) Szép helyen élünk, ez jó, de messze a családomtól meg a barátaimtól, ami miatt rossz... A tél itt uncsi valakinek, de nekem már jó, mert kihasználom az akkor adódó lehetőségeket (pl. eljárunk horgászni polipra, tintahalra, kint hintázunk kettesben a nyílt tenger hullámain és csak bambulunk a semmibe, a messzeségbe, ami lehet valakinek unalmas, de nekem a lelkemet símogatja és még a friss levegő is jót tesz, no meg el tud beszélgetni az ember a sirályokkal :o) és megfigyel olyan dolgokat, amelyekre különben nem figyel a dolgos mindennapok alatt...) Szép az élet, ha nyitott szemmel, füllel és főleg befogadó és nyitott szívvel jársz a világban! Nem kellenek nagy igények, elérhetetlen vágyak, mert akkor csak elfáradsz és sosem érzed az "elégedett vagyok" érzését, mert mindig mást és mindig jobbat akarsz! Sajnos ez így van általában... Ilyenek vagyunk mi, emberek, hogy sosem jó, ami van, mindig másra, jobbra, többre vágyunk, pedig annyi dolog van a közvetlen környezetünkben, aminek örülni lehet, ami azért van, hogy boldoggá tegyen minket, de elvakítjuk saját magunkat sokszor és mintha direkt függönyt húznánk a szemünk elé miközben másokra mutogatunk, hogy bezzeg neki milyen jó és nekem miért nem... Belül kell változtatni! Állítani kell a belső értékrendszereden és akkor már attól elégedett vagy és boldog, hogy séta közben megcsodálhatod a pillangókat és a madarak énekét és megfigyelsz szép dolgokat, amik miatt lehet nap mint nap elhaladsz de fel sem tűnnek! Éljetek tudatosan! Harmóniában a természettel, mert megvan körülöttünk mindaz, amire szükségünk van, csak észre kell venni!

...Ma délután a szomszéd településre mentünk sétálni meg fagyizni... A parkoló mellett egy érdekes virágot vettünk észre, ami inkább hasonlított egy üvegmosókefére, de attól még csodaszép volt! Meg is örökítettem! Nézzétek meg közelebbről! Rengeteg szép virág van ilyenkor tavasszal! Még a sima vadvirágok is olyan szép színesek! Azt mondják azért, mert más a talaj sótartalma, mint otthon és ettől színesebbek a virágok is... Én ebbe nem szólnék bele, rábízom az okosabbakra, akik értenek a bioszhoz! :o) Aztán voltunk fagyizni és sétáltunk egy nagyot, mert ma végre nem esik az eső, de még borult volt az ég... Szombat van. Fél hétre egy esküvőre megyünk a helyi templomba, ahol a Rudi valamelyik rokona házasodik ma... :o) Holnap anyáknapja... :o) Egyik esemény követi a másikat, mi meg igyekszünk minél több érdekes dolgot művelni és szép helyeken járni, hogy kihasználjuk életünknek azokat a napjait is, amikor nem dolgozunk, hanem relaxálunk... :o) Itt ez nem ritka, sőt! Már szinte az a ritka, ha valaki szorgalmas! Ez alól a párom kivételt képez, bár a tempóján én eleinte nagyon kiakadtam, hiszen én "pörgős" voltam, gyors és rohanós, míg itt - talán a melegebb éghajlat miatt - más a hozzáállásuk az embereknek... Ők lassúbbak és nyugodtabbak... Egészségesebben táplálkoznak (hal, olívaolaj, sok zöldség...), a tengeri levegő is jót tesz és eleget mozognak is... Talán ezért is élnek tovább és alig van elhízott ember... De erről majd egy másik írásban... Üdvözlet mindenkinek, holnap jelentkezem egy új mesével... :o)
A mai naphoz tartozó többi kép a "Primostenben" című albumban a legújabb képek közt található...

No comments: