Monday 1 September 2008

Kotyvalek...


...Koszi, hogy irtok, kommenteltek, jelentkeztek! :o) Tok jol esik! Latom nem csak en nosztalgiazom, hanem meg sokan masok is... Orulok, hogy jol ereztetek itt Magatokat! Ez most mindenkinek szol, nem irom szemelyre szabottan... Ez amolyan globalis uzenet Delrol a Nagyvilagba! :o)
Hetfo van, szeptember 1... Jo par evvel ezelott ilyenkor mar tulvoltunk az evnyiton es napbarnitotta fejekkel ultunk az iskolapadban egy uj tanev kezdeten... Van aki ma lett elsos, van aki vegre nyolcadikos, vannak akik most leptek gimibe, uj osztalyba, egy uj kozossegbe s meg nem is sejtik, hogy akikkel ma egy osztalyban ul es meg felszegen pillantgat rajuk, a sok ismeretlen arcra, egy nap majd ifjusaganak szep emlekekent fognak ezek az emberek elojonni, amikor unokainak mesel majd arrol, hogyan is volt regen, amikor a "nagyi" iskolas volt... :o)
Emlekszem "kiskoromban" ilyenkor mar nagyon vartam a sulit, szerettem anyuval csomagolni a fuzeteket, konyveket, szebbnel-szebb vignettat valasztani rajuk, szep szines mindennel megtomni a tolltartomat! Imadtam az illatos es mindenfele figurakat abrazolo radirokat... :o) Hej, de reg volt... :o)
Az uj iskolataskanak is nagyon tudtam orulni, meg a sok uj ruhanak, amiket iskolakezdes elott vasaroltunk, "hogy a gyerek tisztessegesen nezzen ki az iskolaban"... :o)
Na ennyit a regi szep iskolakezdesi emlekekrol...
Folytatom a fugefaval (kimondottan Age keresere, de amugy is szoba hoztam volna ma mindenkepp...
Tegnap Rudival estefele hosszu ujjut vettunk, hogy a fugefa leveletol ne viszkessen a karunk es muanyagedenyekkel felszerelkezve lementunk szuretelni... :o) Meg soha nem szaritottunk fuget, de iden annyi van, hogy ugy gondoltuk kar lenne hagyni oket elrohadni a fan, hat inkabb megszaritjuk es jo lesz energiabombanak bekapdosni a lakascsinalas kozben egy-egy szemet telen... :o) Jo sokat leszedtunk, bar a kep kevesebbet mutat, mert en kozben igy frissen is megdezsmaltam belole vagy fel kilot, de meg sok fenn maradt a fan, mert azok meg meg sem ertek... Ugyhogy lesz majd meg egy kor fugezes, talan mielott elutazunk... A tegnapi kis szuretunk nagyon klassz volt... Rudi szuretelt letrarol, en jartam fel kiszorni amikor egy-egy kis edeny megtelt es az egyik apartman teraszan lett kiteritve egy lepedore az egesz, hogy a nap aszalja meg termeszetes fenyevel es oltsa be napenergiajaval! :o) Miutan megaszalodnak, ossze kell oket szedni es megmartani a tengerbe, vagyis beaztatni vagy mi, mert ez lesz a termeszetes "dezinfekcio" (fertotlenites), es aztan ujra szaritas kovetkezik, szinten bio modra: a napon... :o) Remelem nem tolunk el egyetlen reszletet sem, mert kar lenne erte, de ezt a tengervizben martogatast azert meg meg kell pontosan kerdeznunk valami oreg mediterran foldi nenitol, akik tudnak ilyen titkokat es akkor biztos nem lesz semmi baj... :o)
A paradicsom-maradekokat is kiszedtuk a foldbol mar, most kovetkezik egy jo alapos atforgatas es megtragyazas mielott beultetnenk telre a kaposztat meg a friss (teli) mangoldot... A mandarin- es citromfakon rengeteg gyumolcs van, de azok csak Karacsony tajan lesznek erettek, viszont jo latni, hogy iden sem kell felnunk holmi komolyabb influenzatol, mert megved a sok C-Vitamin! :o)
Kerteszeti beszamolom ezennel veget ert, de hadd eljtsek nehany szot a macskakrol is...
A 4 kicsi nagyon cuki, probaltam oket lefotozni, de annyira osszekucorodva aluszkaltak, hogy a kepen nem is latszik, hogy ez 4 pici cicuska, inkabb ugy nez ki, mint egy nagy szines pamacs! Megprobalom majd oket maskor, lehetoleg eber allapotukban lefotozni, talan azok jobbak lesznek...
Kis Musti cicat - ahogy Agika hivta a nyaron - azert sikerult lefotoznom, ugyhogy ezt a kepet szeretettel kuldom Agenek, hogy mentse le a gyermeknek! :o) A cickany amugy nagyon ari, allandoan jon utanam, sokszor be is engedem, olyankor lefekszem a teraszon abba a nyugagy-szekbe amiben le is van fotozva, es a nyakamba maszik es dorombol... Olyankor mindketten (Musti is meg en is...) nagyon happyk vagyunk es ahogy ott alszik rajtam, valahogy ugy erzem, hogy sugarzik at egymasba a masik szeretete... :o) Es ez nagyon jo erzes! Ugyhogy Agikanak megmondhatod, hogy Mustit szeretgetem helyette is minden nap es nagyon vigyazok ra!
A sarga fiu cica 2 napja eltunt... Tegnap a szureteles kozben is mind ott jatszottak korulottunk, csak o nem volt sehol... Rudival aztan letusoltunk es elmentunk pizzaert vacsira, abban remenykedve, hogy mikor hazaerunk, szaladni fog az autonk ele, mert mindig udvozol minket, ha hallja, hogy megjottunk... Hat nem jott... :o( Nagyon szomoru voltam, mert a Rudi azt mondta, hogy biztos valaki elvitte vagy bantottak, hiszen fiu macska es hat ugye... Dolga akad neha... Na de ma reggel, amikor mammer megjott a fodrasztol es megkerdeztem, azt mondta, hogy itt van a cica, latta reggel es meg kezet is raztak! :o) Nagyon orultem, bar amig nem lattam, nem mertem beleelni magam, mert mammernal elofordul, hogy csak "almodik" vagy osszeteveszti a napokat... De aztan jott!!! Lattam! Epsegben van es meg is etettem egybol abbol a kolbaszbol, amit Robiek hagytak itt nekik!
Ha mar a macskaknal tartok, atterek kicsit a halakra is, hiszen az elobb jott meg apos a tengerrol es o is megallt az udvarban adni a cicusoknak egy kis sushit... :o) Megmutatta mit fogott! Hat majdnem elajultam! Kifogta az osszes ezust- es aranyhalat az obolbol!!! :o) Holnap ismet halazunk ezek szerint, ami azt is jelenti, hogy en folytathatom a takaritast, mosast, vasalast, ami ujabban rutinna valt, mert szeretnek egy kis rendet tenni magunk korul, ugyhogy elkezdtem kimosni az apartmanokbol az osszes parnat, az agynemuket, amik a mi privatjaink es zsakokban allnak a leendo konyhankban tok porosan, ugyhogy problemamegoldaskent azt talaltam ki, hogy szepen szedegetem ki oket a zsakokbol, mosok, teregetek, vasalok es a mar ures apartman egyik nagy agyan rakom ossze oket, amig nincs szekrenyunk es amig itt meg tartanak a munkalatok es ugyis csak utban lenne es porosodna... :o) Tudom, kesz sztahanovista vagyok... De ez van... Lesz majd ido, amikor nem lesz kedvem a hazimunkahoz, de most van... Mar hianyzott... :o)
Ja, es ujra jo a hazi telefonunk es az internet sem sz..akodik mar!!! Itt volt az elott a telefonos fiu es vagy egy orat butykolt rajta es most minden joooo!!! Hurra!!! :o)
Rudi egy ora mulva jon... Tegnap elkezdtuk osszeirni miket kell elinteznunk mielott elutazunk... Szerencsere nem sok dolog van ami surgos lenne, ugyhogy nem lesz nagy a rohanas es a zuram mar be is jelentette, hogy szabira megy szeptember 15-tol! :o) Igaz, hogy csak par nappal kesobb indulunk, de 15-en mindenkepp szabi lesz mar neki, hogy kicsit pihenjen is az ut elott es az autot is elo kell kesziteni...
Most befejezem, mert tulleptem a limitet is amit altalaban megszabok magamnak, hogy ne untassalak tulzottan Benneteket, no meg ugyis mennem kell valami kajat gyartani ebedre... Valoszinu ugyanilyen kotyvalek lesz, mint ez a mai vegyes felvagott kis idiota bejegyzesem... :o)Par nap mulva ismet itt! Csa!

1 comment:

Age said...

Szia Móni!
Köszi a bejegyzést, tudom és érzem nagyon sok sorod nekem szólt, na és az én kis Minikémnek.
A fügesztorid nyam-nyam, de hogy bele is kell rakni a tengerbe, ettől elképedtem... mik vannak. Musti gyönyörű, vigyázz rá, mert azt igértem a csajomnak ha nyerünk a lottón veszünk kertes házat, de előtte még leszaladunk Mustiért és megvesszük tőletek. Ettől olyan boldog, és attól is hogy vigyázol rá. Még mindig a Mustis képpel jár oviba, ott van nála. Őrület ez a csaj! :)
Garfield vörös cicának valszeg csak szaporodási gondjai voltak, és udvarolni volt, örülök hogy megkerült.
Millió puszika, age