Wednesday 24 December 2008

24-en reggeltol ebedig...

Megragadom az alkalmat, amig a zuramra varakozunk, hogy hazaerjen a munkabol es irok nehany sort, hogy megnyugtassam azokat akik elkezdtek miattam "aggodni", hogy jol vagyok mar es sikerult pihennem is egy kicsit az ejjel, bar ma reggel 7-kor mar futyureszett a mobilom (ilyen az ebreszto hangja!), hogy kelni kell, mert mindjart jonnek a pap es a gyerekek (akik az evek soran egesz megnottek, ugyanis minden evben ugyanaz a nehany ifju jon a pappal, aki szokas szerint minden evben 24-en reggel 8-kor jon es aldasat adja a haziakra es joool betomjenfustozi az egesz hazat! :o) Persze adunk is ilyenkor a templom reszere egy kis hozzajarulast is, a pap pedig mosolyogva megkoszoni es ad erte egy matricat, ami a bejarati ajtonkra kerul, egy szentkepet, amit Szenteste az asztalunkon csodalhatunk es egy 2009-es katolikus kalendariumot. Majd tavozik (rohanva), mert meg sok helyutt varjak aldasat! (Allitolag ez januar kozepeig eltart, annyian vagyunk itt es a kornyeken!) :o)
Rudi ma meg dolgozik, bar lerovidithetne maganak a mai napjat, hogy egyutt ehessunk mind, de ugy nez ki, hogy a lelkiismerete nem hagyna nyugodni, ugyhogy inkabb kiosztja a maradek szoc. segelyeket es karacsonyi juttatasokat a nyugdijasoknak, mert ki tudja: lehet valakinel ezen a kis hozzajarulason all vagy bukik, hogy jo lesz-e a Karacsonya...
Ilyenkor amugy vannak, akik adnak a postasnak is egy kis Karacsonyi "kavepenzt", ahogy itt mondjak es mivel sok visszatero emigrans van a kornyeken, ilyenkor mindig akad meglepetes-valuta is, amilyet meg eletunkben nem lattunk (dolcsi, frank stb.), persze nem kell akkora nagy osszegre gondolni, ami a legtobb, az olyan 3000 Forintnyi osszeg... Aztan ugye emberek sutnek-foznek, ugyhogy en ilyenkor mindig azert imadkozom, nehogy nekem jollakjon sutikkel valahol a "szomszedsagban", mert akkor kinek sutottem en azt a rengeteget??? :o) Na jo, ne izguljatok: megromlani nem fog! Hisz itt vagyok en is es anyoseknak is adtam mindenbol felet! :o)
Apropo anyos! Van aki hianyolta a kepeink kozul, hat ime: itt van egybol ket foto maris amely anyosommal abrazol, megpedig ma reggel, miutan elment a pap meg az enekelo gyerekek es felmentem anyoshoz kavezni es enni egy par szem fritulat! (Fritula = mini fankocska, itteni karacsonyi hagyomanyos suti, anyos csinalta tegnap delutan, amikor en mar utolso erommel irtam ide egy par sort...)
...2 ora van... Karacsonyi zene szol a hangszoroimbol, a napocska szepen sut, finom szegfuszeg es citrom illat arasztja el a szobat, ugyanis az elobb keszitettem dekoraciokat citrombol meg szegfuszegbol, hogy Chrissie-illat legyen otthonunkban! :o) A falon velem szemben szivarvany szinek boldogitanak (errol is csinaltam egy fotot, mert ezt latni kell!) Szerintem az ablakmatricatol van, de nagyon aranyos! Jo kis meglepi! :o)
...Anyos foz ma ebedre (tintahal porkolt meg polipsalata lesz!!!), vacsira meg kettesben leszunk (marmint a zuram meg en!) :o) a KIFESTETT es BEFUGAZOTT eloszobaban :o), mert estere kicsit lehul a levego es ugy gondoltam ez lesz a legjobb megoldas, ha itt eszunk az eloterben, ugyanis a konyha, amit most hasznalok atmenetileg nem futott es "messze" is van kicsit, ugyhogy inkabb itt leszunk, az ujulo otthonunkban... :o) Itt be lehet legkondizni es maris nem kell kardiganban ulni... :o)
Koszonjuk szepen mindenkinek a Karacsonyi jokivansagokat, amik e-mailben erkeznek, a rengeteg virtualis kepeslapot meg mindent! Igyekeztem reggel megvalaszolni mindet, de gondolom megertitek, ha nem pont az osszeset sikerul viszonoznom... Van meg egy kis dolgom ma (pl. delutan feldiszitjuk a Karacsonyfat!!!), ugyhogy most takaritottam inkabb es felcipeltem a visszalevo diszeket meg egoket a tarolohelysegbol...
A kepek kozt vannak olyanok, amiket szinten ma reggel fotoztam anyosnal, azoknak, akiknel hideg van vagy havazik, hogy egy kicsit melegedjenek es szeretnek cserebe nehany feher-Karacsonyos kepet, hogy en is elvezkedhessek es irigykedhessek kicsit! :o) Marikatol Kanadabol mar kaptam is! :o) Ott aztan havazik az biztos! A legutolso ket kepen pedig jol latszik milyen lett a jarolap meg a fal szine az eloszobaban es ott a multifunkcionalis teraszbutor is, ami ha beszelni tudna, asszem meselhetne ezt-azt: volt mar teraszbutor siman, aztan egy darabig etkezo asztal es szekek, aztan szerszamtarolo asztalka, a szekek pedig ruhafogasok meg torolkozotartok, most pedig megkoronazzak a 2008-as Szentestenket is! :o)
(Jaj, olyan jo szam szol!!! Megprobalom megkeresni a "jutubon" es felrakom ide! Legyen Nektek is Karacsonyi-libaborosodesetek a szep daloktol!!! :o))
Minden idetevedo Evanak es Adamnak boldog nevnapot kivanok! Anyukamnak elsosorban, hiszen o Adam!!! Vagyis: EVA!!! :o) Vagyis Ewa, vagyis: Ewelina, de hagyjuk a reszleteket... :o)
Most bucsuzom, eszembe jutott, hogy csinaltam franciasalit, ugyhogy letesztelem, nehogy etelmergezest okozzak vele valakinek! :o) Jo indok, mi?
Na megyek! MERRY CHRISTMAS!!! ♥♥♥

No comments: