Friday 10 April 2009

Ketten Splitben...

Hirtelen nyar lett! Errol tegnap gyozodtunk meg, amikor leszalltunk Splitben a buszrol (ami kenyelmes volt es a vegen a buszsofor meg is koszonte az utazast es kellemes napot kivant! Ilyet sem tapasztaltam surun errefele, ugyhogy van remeny!!! :o)) es a Bacvice Beach fele vettuk az iranyt... :o) Ugyan nem volt hetvege, de mar sokan voltak es nagy meglepetesunkre: rengetegen a vizben!!! A "picigin" nevu (csak erre a varosra jellemzo!) tabdajatekot jatszottak, amit egyebkent az idosebb urak, akik meg aktivak egesz evben jatszanak!!! A tengerben! :o)
Ezen a nagy homokos strandon atvonszoltuk magunkat es betonos szakaszon folytattuk a setat, itt-ott egy-egy padra leulos kis pihenest beiktatva... :o) A masodik padon mar kellett a naptej! Anyu persze eloszor megint tiltakozott, hogy "Aaah! Neeem kell nekem!" Aztan borrakkal fenyegetoztem, de azt mondta: "Deeeehogy!", majd az ebedre varva a "Velo Misto Restaurant" teraszan mar o is kutatni kezdett a taskajaban a miniatur DM-es naptej utan, amit direkt a kistaskainkba vettem, hogy legyen keznel egy kis vedelem!
Ebedunket a Zenta Marinaban (kikoto) fogyasztottuk el, ittunk egy csomo vizet, mert azt most muszaj lesz ujra megszokni, hogy ha kell, ha nem: inni muszaj! - majd visszasetaltunk es nehany ujabb piheno-, egy par foto-, es egy finom fagyi utan mar a kompkikotoben csodalta anyu, hogy "Meeeeekkoraa kamionok is felmennek a kompraaaa!!!" :o) Aztan ovaros, korzos seta, rengeteg emberre racsodalkozas (huzott szemu azsiai nepek mar megerkeztek! Welcome Nekik!) :o) A palmak alatti kis parkban a korzon alig talaltunk ures padot, annyian voltak!!! Aztan megiscsak meg tudtunk kicsit pihenni... Az idei hajokiallitasbol (Croatia Boat Show) csak a standok szetszedese jutott nekunk, de jobb is, hogy nem volt epp ellepve veluk a korzo es azert tudtunk setalni... Egy nagyon szep hajot lattam, ami nagyon tetszett, mert vilagoskek volt!!! Ilyet meg nem is lattam! Le is fotoztam, meglatjatok! Mint egy urhajo!!! :o)
Aztan az utunk egy kezimunkas bolt fele vitt, amirol nem is tudtam, hogy ott van, ahol volt!!! :o))) Csak elindultunk (sarga meg narancssarga) fonalat venni ahhoz a salhoz, amit anyuval egyutt kotunk (besegitett az elmult 2 napban, mert en meg benazok es a szeleim eleg csunyak lettek, mivel a "forditott" szem kovetkezett volna es meg "siman" dolgoztam at... :o( (Az okat nem tudom, siman idiota vagyok!!!) :o))) Na es igy leptunk kettot es hoppa: egy ilyen bolt!!! Cernakbol is van ott rengeteg, ugyhogy remelem, hogy anyunak jut meg itt ideje nekem egy kis varrotanfolyamot is tartani, mert van egy csomo otletem es hajt a motivacio is! Nagyon szeretnek megtanulni geppel varrni!!!
Vegigsetaltuk a legregebbi teret is a Peristil-t, amin nem csinaltunk kepet ugyan, de aki tudja, ez az a ter, ahol nyaron romai kori ruhakban allo katonakkal lehet fenykepezkedni es van egy sfinx vagy mi, a bejaratnal... Lefele pedig Dioklecianus csaszar pincejebe vezet egy csomo lepcso, ahol most millio aprosagot, szuvenirt es bracsi kobol keszult szep munkakat arulnak! A vegen, a kijaratnal pedig konyvvasar volt, ahol nagyon olcson is lehetett konyveket kapni, de nem vettunk semmit itt sem, ott sem... Lenyeg a reszvetel! :o)
Fel 6 korul megjott ertunk a Rudi... Inteztunk meg 1-2 dolgot es hazaerve pont keszen is lett a polip (ezuttal sulten (elozoleg megfozve) es tepsiben sult krumplival...) es anyosekkal egyutt vacsoraztunk...
Este volt egy Jezusos film, a Husvet kapcsan, ugyhogy azt megneztem meg, de aztan jol elalmosodtam es nem torodve a pokokkal (akik igencsak megszaporodtak a tavasz erkeztevel es a lakasban is elofordulnak...) szepen elaludtam...
Tobbi kep:
http://picasaweb.google.hu/brmkepei/KettenSplitbenAholMarNyarVan#

No comments: