Tuesday 4 August 2009

Ha unatkozol...

...szedjel fuget!!! :o)
...Mivel Age "tokoreszik" az erkezesevel, a fugei meg 100 szem/nap sebesseggel ernek, kenytelen voltam elozetes internetes oktatasban reszesulest kovetoen nekiallni FUGELEKVART FOZNI!!! :o)
Nem hittem, hogy en erre kepes vagyok, foleg Age altal talalt recept alapjan, hogy fugelekvart keszitsek s foleg ugy, hogy nincs is "Dzsemfix Extra"-m otthon (micsoda veletlen!) :o)))
Na de nem birtam ki es belevagtam!!! Utolag pedig annyit fuznek hozza, hogy TOK JOOOOO LETT!!! :o))) Picit vallon is veregettem magamat, olyan jo erzes, hogy ezt EN CSINALTAM!!! Annyira be vagyok sozva, hogy mar tervezem, hogy fogok gyartani meg ilyen "home made" dolgokat (dzsemmeket, szorpot (csak nem tudom meg mibol...) meg egyeb dolgokat...) Akinek van otlete mit lehetne meg "elrakni" az jelezze!!! Huuuu! Az mar biztos, hogy oszibarackot is fogok venni es azt is "elrakom" (valahogy) es szeretnek valamit sargadinnyebol is meg majd telen a citromokbol!!! :o)))
Na de ne rohanjunk igy elore, inkabb bemutatom mindenkinek a fugelekvar keszites rejtelmeit:
Ha ugyes vagy es ugy szeded a fuget, hogy kozben nem csip kezen egy-ket darazs, akkor nekiallhatsz a kezeidet - es az eszedet - meg nehany konyhai kelleket hasznalva: fugelekvart kesziteni a csaladodnak! :o)
Eloszor is: szedsz 2 kg fuget, megmosod es osszeapritod, ugy, hogy elozoleg lecsipted a tetejet es osszevagdosas kozben kivagod a hibas reszeket rola es belole...
Aztan ezt osszekevered 1 kg cukorral (1 kg gyumolcshoz 0,5 kg cukrot javasolnak, de szerintem ez rengeteg, hiszen a fuge amugy is brutal edes!!! Bar elsore en sem mertem megkockaztatni, hogy egybol legyintek a receptre teljes mertekben, eleg az is, hogy Dzsemfixet nem tettem bele... Ugyhogy en is betettem a 2 kg fugehez az 1 kg cukrot es feltettem fozni...)
Amig meg nem kellett kevergetni, kimostam nehany uveget (amelyek szama menetkozben kettovel csokkent...) :o) es a fejuk tetejere allitottam oket, hogy kicsopogjon beloluk minden viz...
Aztan lassan figyelsz ugye, hogy a cuccot is kevergesd neha, mikozben lassu tuzon felmelegited azt a tepsiben allo 3-4 cm-nyi vizet, amelybe az uvegeket lecsopogtetes utan beleallitottad, hogy a forro dzsemtol aztan el ne pattanjanak, hanem itt "eloszoktatasban" reszesited oket... A lekvarra kozben folyamatosan figyelsz es ido kozben az eszeddel arra is rajossz, hogy nem jo buli ez igy dzsemfix nelkul, ugyhogy rogtonozni kellene valami mas megoldast a fennallo helyzet orvosolasara... Agyalsz, agyalsz s mar-mar szurni kezdi a szemedet, hogy ezek a fugedarabkak nem is olyan aprok, mint egy lekvarban el tudnad kepzelni, ugyhogy valamilyen gyors es hatasos megoldas utan ahitozol (kiveve ha azt akarod, hogy a reggeli lekvaros kenyered 4 Dimenzios legyen a kiallo, gigantikus fugedaraboktol)... Bar ehhez mar eleg devians szemelyiseg kellene legyel, ugyhogy ha okos vagy akkor felszaladsz a nemkesz szobaba es a nemkesz konyhaba valo dobozokban elmerulve megkeresed a botmixert! (Kozben a cuccos lassu tuzon rotyog, a kockazat nagy, nincs lent kevero DJ a tuzhely mellett, ki tudja mi lesz most... Odaeg?! Nem eg oda??? Jaj! Jaj!!! Aggosz, de semmi ertelme, amig a folyadek olyan hig, hogy inkabb szorpre hasonlit, mint lekvarra...)
Bedobsz egy felest, hogy lenyugodjal es folytatod a melot (anti-alkoholistaknak, kismamaknak ez a resz nem kotelezo!):
Osszeturmixolod az egesz cuccot (es a tovabbiakban probalsz nem gondolni arra, hogy mire is hasonlit a kapott egyveleg)!
Vegul a forro lekvart atontod egy "csoros" talkaba amibol konnyebb a kis uvegekbe toltogetni, es elkezded megtolteni az elomelegitett uvegeket a kesz lekvarral! :o)
Eloszor csak egy kicsit mindegyikbe, aztan ujra elolrol amig meg nem toltod (kb.) mindet!
Ekkor ovatosan, konyhai kesztyuben kiveszed oket a meleg vizbol es odateszed, ahol 1 napig allni hagyhatod... Ekkor szunetet tartasz a meloban egy-ket foto erejeig, hogy meg tudd mutatni a csaladnak es a barataidnak, hogy azert te sem vagy kispalyas! :o)))
A kupakokat ovatosan es jo erosen racsavarod es ekkor meg mindig nincs vege, mert most meg fejre is kell oket forditani (a recept szerint amibol dolgoztam...), hogy a fenti bacikat is kinyirbalja a forra fugelekvar (nem is gondolnad miket tud!!!) :o))) Aztan 5 perc elteltevel visszafordithatod oket eredeti allapotukba es ekkor jol bebugyolalod egy meleg ruhaba, hogy abban huljon ki holnapig! Ha olyan anyad van, aki megorizte kisbaba korod ota a rozsaszin (vagy kek) - ma mar retronak szamito - babatakarot, akkor azt is felhasznalhatod erre a celra, mint ahogy en is ekeppen tettem vala... :o)
Nemsokara ujra jelentkezem a degusztacio reszleteivel...
Remelem kedvet kaptatok Ti is egy kis haziasszonykodasra, ha mar az idojaras visszahult 10 fokkal es vegre lehet mast is csinalni a henyelesen kivul...
(A zuramra peldaul ugy hatott a homersekletvaltozas, hogy nekiesett a konyhanak!!! Pedig nem is mondtam neki... Ez volt a nap meglepetese, kopni-nyelni nem tudtam, amikor meglattam, mekkorat haladt a munkaban, amig en apartmant takaritottam, teregettem es.......: FUGELEKVART FOZTEM!!! :o)))

3 comments:

Age said...

Ezeka a képek a fügéről, naaagyon csábítóak, komolyan itt csorog a nyálam!!!

Age said...

Az üveget kimosom szaliciles forróvizben, majd a barackot megmosom, forró vizbe bedombom, igy lejön a héja,azt leszedem és zutty bele a főző nagy edénybe. amikor az összes benne van alágyújtok melegítem, bele cukor.
5kg barackot vettem most a magja nélkül kicsit kevesebb lett, ehhez raktam majd 2 kg cukrot. Bele is főztem egy kis szalicilt, igaz csak egy körömnyit, nagyon keveset.
meleg üveg ha tele lekvárral celofánt rá és rácsavarom a tetejét. ennyi az én tudományom. Nagyon fincsi lett, majd kapsz belőle egy kis üveggel :) pusszantalak, age

Unknown said...

Atugorhatok egy nyalasra? :O)))