Thursday 22 October 2009

Jelentes Nemetorszag holland hatara mellol...

Kedves Olvasoim, regen nem jelentkeztem, mert sokkal jobb szorakozasi lehetosegeim adodtak, de ma esik az eso es bent vagyunk, ugyhogy kihasznalom a 2. hazassagi evfordulonk napjat, hogy roviden beszamoljak a nemetorszagi es hollandiai napjaimrol:
ma van a 2. hazassagi evfordulonk es mi kulon unnepeljuk... :o( Jo lett volna ekkorra mar hazaerni, de sajnos repulo csak szombaton van innen, ugyhogy nincs mas valasztasunk, telefonon konzultaltunk reggel es majd 2 nap kesessel megunnepeljuk otthon ezt a napot egy vacsoraval, setaval...
Oktober 10-en (ha jol emlekszem...) vagtunk neki nagynenemekkel a Nagy Utazasnak es eloszor 3 napig Ulmban voltunk, ahol 2 masik nagynenemmel is talalkozhattam, akiket nem lattam ezer eve, es meg Munchenben is voltunk vonattal az egyik unokatestveremnel, akinek a kisfiat meg nem is lattam soha ezelott...
Kesobb ujabb 600 km utan mar Nordrhein-Westfallen tartomanyban voltunk annal a nagynenemeknel, akikkel jottem... Azota itt vagyok es folyamatos kenyeztetesben reszesulok... Kulonbozo szep helyeken kirandulunk: jartunk Hollandiaban, ahol rengeteg szepseget lattam ut kozben, hihetetlen meseszep orszag tele szelmalmokkal, tavasszal tulipanmezokkel, amiket sajnos most csak kepeslapon lathattam es ami meg jellemzo az a sok finomabbnal finomabb holland sajt es fapapucsok tomkelege, amikkel a szuveniruzletek vannak tele... Ami meg Hollandiara tipikus es erdekes, hogy a zoldseg-gyumolcs arak nem kg-kent vannak megadva, hanem a feltuntetett ar 500 grammot jelent, es ezen sokan sokszor pofara esnek, mert azt hiszik, hogy "fuu, de olcso itt a banan..." mikozben dehogy... :o) Jartunk Amszterdamban is, ahol a bicikliktol alig lehetett lepni, annyi van, mint a nyu... :o) Ez nagyon tetszett, ez a lazasag, ahogy elnek... A drog itt legalis, de megkoszontem szepen a lehetoseget es inkabb nem mentunk be egyetlen coffee shopba sem... :o) Hazafele a nagybacsim meglepetesben reszesitett minket, mert felkanyarodott Eszak fele es az Eszaki tengernel is tettunk egy kis kiterot... Eros szel volt es hatalmas hullamok. Emberkek szorfoztek es egesz csaladok voltak lent az Alexander Beachen setalgatni es sarkanyt eregetni... Ettunk tipikus holland hazi sultkrumplit ami sokkal nagyobb, mint a mi vekonyka sultkrumplijaink es papirtolcserben adjak... :o) A hely, ahol voltunk Noordwijk. Ez a holland nyelv nekem nagyon nem jott be, olyan vicces... :o) Kicsit angol, kicsit nemet, de vegul is egeszen egyedi...
Egy kofferrel erkeztem es most 40 kg cuccom van, amit haza fogok kuldeni ma delutan... :o) Nagynenem kihizta sok szep ruhajat es orokoltem jo parat beloluk... :o) Vasarolni nagyon nem vettem semmit, csak egy kis edesseget Karacsonyra, mert itt mar tele vannak a boltok karacsonyi cuccokkal... Gondolom mar otthon is, nem tudom... Vettem nehany karacsonyfadiszt is...
Jartunk Kevelaer-ben is, ami egy zarandokhely 2 nagy templommal es kisebb kapolnakkal. Ez a kisvaros itt van a kozelben... Itt Nemetben minden olyan szep tiszta... Kulon jarda, kulon bicikliutak mindenhol, rend van es fegyelem, de azert mar nem olyan vig az elet itt sem, mint regebben volt... Nagyon nehez kijonni a fizetesekbol, mert oriasi rezsiarak vannak... Ugyhogy aki azt hiszi, Nemetorszagban konnyu megelni, az teved. Regen talan konnyebb volt, ma mar nem annyira...
Hollandiarol meg azt akartam irni, hogy a hazikok egeszen kicsik, nincs sok oriasi villa, minden haz olyan kis takaros kucko es nagyon szep a kornyezete mindnek. Oszi szinek, kertdiszek, novenyek, mindenhol rend es tisztasag. A hazak bejarati ajtaja kicsi es szuk, de az utcafrontra nezo egy darab ablak oriasi. Fuggony nem sok helyen van, igy gyakorlatilag teljesen be lehet latni a szobaba es fura, hogy az utcara nezo ablakon benezve szemben egy masik ugyanilyen hatalmas ablak van, ami a kertre nez, ugyhogy gyakorlatilag at lehet latni a hazakon... :o))))
Rudimmal neha sms-ezunk, de nem surun, mert neha meg enni sincs idom, annyit megyunk... :o) Most mar csak 2 nap van vissza, de mar visszaszamlalok... Mar sok, mar alig varom, hogy otthon legyek...
Lassan be is fejezem ezt a kis beszamolot, csak egy rovidke eletjelet akartam adni, mert mar nagyon regen irtam...
Apumnak meg egyszer utolag boldog 55. szuletesnapot! ♥

3 comments:

Age said...

Nagyon örülök, hogy jól érezted magad. Dániában sem raktak függönyt az ablakra, azt mondják azért hogy több fény érje a lakást. Igazán a dánok nem nézegetek be egymáshoz, lesni csak mi lestünk, de azt is csak diszkrétan :)
Más az élet arrafelé, nekem mondjuk már HR is nagyon más, pedig alig pár km csak. Pusziljuk a Rudit is és téged is, és boldog házassági évfordulót kívánunk.

Unknown said...

Boldog Evfordulot, es jo csaladozast-maszkalast! Pusszi! :)

Firenze said...

Nagyon jo volt olvasni a sok-sok elmenyrol, amivel gazdagabb lettel, es igazan kedvet kaptam en is egy holland-uthoz :-)
Boldog evfordulot kivanok Nektek!