Friday 7 January 2011

Betlehemben jartunk! :o)

...Nemreg, amikor Zadarba kirandultunk az unnepek alatt lefenykepeztem egy plakatot es mondtam, hogy arra az esemenyre (elo Betlehemes program Jankolovican...) Haromkiralyok napjan el fogunk menni eeeeess: OTT VOLTUNK!!! :o) ...Es meg milyen jo, hogy ott voltunk, mert ilyen jo musort az egesz eletem soran nem lattam (ha leszamitjuk azt, amikor a hugom volt az oviban a Szuz Maria egy karacsonyi musoron, mert nekem az a legjobb!!! Talan 3-4 eves lehetett, de igazi szineszno!) :o))) A tegnapi musor egy "Cenacolo" ("Csenakolo"-nak olvasd, olaszul van) nevu szervezet szokta csinalni minden evben Karacsonykor. Ez egy ferfiakbol allo kis kozosseg, akik ott elnek ezen a farmon vagy hogy is nevezzem, elvagva a civilizaciotol,, a varostol, van egy sajat kis kapolnajuk, vannak napi feladataik es a lenyeg: nekik ez a szervezet tulajdonkeppen egy Uj Elet lehetosege, miutan letertek a helyes utrol regebben es a kabitoszer rabsagaba jutottak. Egy kommun, ahol ujrekezdhetik es ahol a hituk erosodhet! Van sajat magazinjuk is, a Uskrsnuce (=Feltamadas) c. lap, amelybol tegnap kaptunk mi is egy peldanyt es lehetett a musor utan vasarolni az o, sajat keszitesu kezmuveikbol, rozsafuzerekbol, kepekbol stb. S persze aki akart (szerintem nem volt olyan aki ne akart volna a musor utan!!!), hagyhatott Nekik adomanyt is, egy kis penzt a tobb helyen kirakott dobozkakban... Ezek a fickok szenzaciosak voltak! Egyaltalan nem latszik, hogy egykor drogoztak, mind olyan vidam es viccelodos volt! Mosolyogtak, jartak-keltek az emberek kozott Jezus szuletesenek kora beli betlehemi oltozekben, volt koztuk 3 kiraly is akik Napkeletrol jottek az ujszulott kis Jezuskahoz... Az eloadast rengeteg ember nezte vegig, mi neha alig lattunk, pedig azt hittuk, hogy az elsok kozt fogunk erkezni... Tobb busznyi latogato jott, s nagyon sokan szemelyautokkal is... Egy jo nagy teruletet akkori Betlehem varosnak rendeztek be, volt kovacsmuhely, pekseg, fogado, kocsma, a varos kozepen kut, elo allatok, tyukok rohangaltak az "utcan", voltak igazi csacsik, kacsak, es nem volt kozvilagitas, pont ugy, mint abban az idoben! A kis Betlehemet faklyakkal vilagitottak be, s csak ott es akkor villantottak fel a reflekort, ahol eppen megszolalt valaki kozuluk... Sok szoveg nem volt, csak az elejen, amikor Gabriel megjelent Marianak es kesobb Jozsefnek, majd amikor ok megerkeztek Betlehembe a nepszamlalas miatt (igazi nepszamlalas is volt egy magaslaton, ott ult egy ficko es sorban mentek fel meg le "betlehemi" lakok... :o))) es szallast keresve erdeklodtek, de sehol sem kaptak... Aztan ott volt a varos szelen az az istallo is ahol Jezus megszuletett azon az ejszakan... Meg hullo csillag is fel volt erositve, amely megvilagitotta az istallo tetejet... Voltak olyan meghatoan szep pillanatai, hogy meg libaboros is lettem, s egy rovidke videot magasra kinyujtott kezzel azert tudtam csinalni, de tenyleg nagy volt a tomeg, csoda, hogy igy sikerult ahogy...
A musor utan tea, "fritule" es "krostule" nevu 2 jellegzetes Dalmat edesseggel kinaltak a megfagyott tomeget! :o)) Mi ebbol nem ettunk, inkabb siettunk Reniekhez, akik a kozelben laknak es inkabb ott ittunk egy meleg teat. Vittem sutit is, amit meg delutan dobtam ossze otthon es segitettem Reninek leszedni a szaraz ruhakat, felvinni nehany cuccot a padlasra es kozben jol elcseveresztunk es meg hasznossa is tettuk magunkat! :o) A fiuk addig elbeszelgettek a konyhaban es egy lecsot is osszeutott nekunk a ferje... :o)
Ma borus reggelre ebredtunk... Pakolaszni tervezek, de lehet atugrom a kozeli Szilvihez is egy kicsit, mert reg talalkoztunk es hozott nekem homeopatias szereket Magyarorszagrol, mert itt borzasztoan dragan adjak!!! Majdnem negyszerese a magyar arakhoz kepest!
Hat ennyit mara, szep hetveget kivanunk mindenkinek!
/A musorrol a videot nem tudom ide feltenni, de nehanyatoknak akiknek szoktam, elkuldom e-mailben a linket... :o)
A kepeket viszont osszessegeben megnezhetitek a webalbumok kozt nemsokara.../

No comments: