Friday 26 October 2007

Tok jo! :o) - Tok rossz!!! :o(

...Ahogy nezem a hazassagkotesunk ota eltelt idot a vonalzon, meg csak 4 napja vagyok feleseg, de azt hiszem maris tulteljesitettem! :o) Nem dicsekves! Szo se rola! Egyszeruen csak ugy erzem ez a mai a csucsteljesitmenyem a sutes-fozest illetoen, mert annyira tele van a ... (puttonyom!) a TOKKEL, hogy azt elmondani nem tudom!!! Ugyanakkor lelkes haziasszonykent: csinalom!!!Reszelem, tisztitom, pucolom, vagdosom, gyalulom, ezerrel "tokolok" mar masodik napja (na jo: volt kozte egy pihenonap...) :o) Jo, jo, tudom egeszseges, tele van beta-caroten-nel, A Vitaminnal, jot tesz a latasnak meg a bornek, a B6 meg az idegrendszernek es ugy an bloc egy egeszsegbomba, de hogy EKKORARA es ilyen bonyolultra teremtette az Isten, az mar egy kicsit tulzas volt!!! Csoda ha ebben a rohano, modern vilagban megbetegszenek az emberek a muanyag-kajaktol?! Kinek van - rajtam meg a nyugdijasokon kivul :o) - manapsag ideje ilyenekkel jatszadozni, nem beszelve arrol, mennyi szemet es mosogatni, takaritani valo marad utana!!!??? Utalom a tokot ebbol a szempontbol, a masikbol meg IMADOM, mert tenyleg nagyon finom, jo kis hangulatot-, illatot ad a lakasnak, ami pont beleillik ezekbe a Halottak Napja kornyeki oszi, esos, huvos delutanokba! (Itt jegyzem meg, hogy komolyan nem tudom hol elek en agyilag, mert ma egeszen jo ido van, az osz messze nem olyan, mint az otthoni, ahova jobban is illik a sutotok ilyenkor, mert itt epp a mandarinok, citromok kezdtek erni...), megis olyan jooo, hogy van ez a tokunk!!! :o) Sajnos itt meg nem lattam sehol! Piacon sem, boltban sem! Lehet ez specko magyar talalmany??? :o)
Millioegy receptet talaltam amiket szeretnek kiprobalni vele, eppen ezert orulok is, hogy elhoztuk (es banom, hogy csak egyet!!!) :o( Igaz, ez az egy is legalabb harom filmben szerepel: tegnap elott sutottunk szeleteket, ma epp sul 200 fokon fel orat (reci szerint igy kell...) a tokos-retes, aminek a receptjet kulon nem irom le, mert TOK egyszeruuu!!! Vegyetek levelestesztalapot es hasznaljatok a fantaziatokat!!! :o) En nem szoktam nagyon karomkodni, de maaaaa!!! Ma mintha egy demon bujt volna belem, en nincs akinek nem szidtam az anyjat es kuldtem el melegebb eghajlatra, mert ez a tokgyalulas ez egy olyan mocskos feladat, hogy inkabb fizetnek erte, ha lenne ilyen mester, aki nekem lereszel 2 kg tokot egy perc alatt es nem az en karomnak kell miatta begorcsolnije!!! Na, meg egy ket titok rola, hogy belekevertem egy kis zsemlemorzsat, fahejat, cukrot es vanilias cukrot is, mindezt "fejbol"!!! :o) Ezt nem receptbol szedtem, ez az en specialitasom lesz, ha jol sikerul! :o) Ugyhogy kis turelem es maris teszem fel a kepeket, lehet zsurizni 1-5-ig! :o) Legalabbis a latvanyt... :o)
Szoval, nem tagitok a toktol, meg mindig van mit mondanom rola!!! :o) Aki nem birja mar, az most hagyja abba az olvasast es nezze meg inkabb az e-mailjeit! :o)
Maradt meg jo nehany szelet, amik elvileg gyalulasra vartak szinten (En naiv, ugy terveztem, hogy lefagyasztom lereszelve es majd egy nap megint retes lesz!!! ..De ido kozben feladtam!) Ezek a szerencsetlen versenyzok vegig farkasszemet neztek velem a talbol, mig en heves anyazasok kozepette gyalultam, mint akinek ettol fugg az elete!!! Aztan megszuletett a dontes! SUTOTOK LEVES! :o) Eszembe jutott, hogy valahol olvastam, hogy a "Pumpkin Soup" milyen finom, egeszseges es ilyen idoszakban nagyon meno, ugyhogy kezemet kicsit kimelven megszakitottam a gyalulas folyamatat es osszevagtam nagyobb kockakra a maradek szeleteket es 2 zacsiba betettem a fagyasztoba! Ezekbol lesz majd a fentebb elmlitett sutotokleves vagy annak tovabbfejlesztett valtozata, a: kokuszos sutotokleves makadamdios pesztoval!!! :o) (Internet...) Lehet szavazni melyiket probaljam ki! A "simat" vagy ezt a kisse bonyit, vagy netan van meg egyeb otlet??? :o)
...Holnap megyunk a naszutra! Kozben mar pakolnom sem artana, mert a kofferek meg mindig felig uresek... :o) Szerintetek vigyek konyvet? Vagy ez eleg pesszimista huzas, ha azt nezzuk, hogy vegul is naszutra megyunk es csak 2-3 napra??? :o) Na jo, nem viszek! Meggyoztetek! :o) (Bocsi, nem vagyok am skizofren, de jobban belegondoltam... Inkabb kirandulunk, hegyi levegozunk, nem kell holmi tudomannyal is bonyolitani azt a par napot! :o))
Most 3 ora van, be kell neznem retesekhez, nehogy tulsuljenek :o), de azert ezt most atadom lektoralasra Nektek, aztan ha kesz, melle csatolom rola a kepet is, just as I promissed! :o)
(Kesobb folytatott resz:)
...Hat ezuttal nem tartom be az igeretem, mert ugy ratettem a kepeket az elokeszuletekrol, hogy elfelejtettem a final product-ot lefotozni!!! Mea culpa! En vetkem! :o( Majd legkozelebb! Most csatolok nehany masikat: az egyik a legyalult-dog, amelyikbe belerohadt a karom meg az osszes ujjaim, a masikon a sutotokleveshez osszevagott kockak, amik a fagyasztoban vegeztek jovo hetig, a harmadik pedig a reteskeszites utolso elotti fazisabol egy kis izelitooo... :o)
Na, most mar tenyleg geptelenseget vezetek be, mert pakolnom kell az utra!!! :o)
Pusssssz! Legkozelebb kedden irok, ha nem toldjuk meg a kirandulast meg par nappal... :o)

1 comment:

Reni said...

Ehhez most csak annyi hozzáfűznivalóm van,hogy NEM SZERETEM a tököt!!!