Sunday 23 December 2007

Jaj de szep a Karacsonyfa! :o)

Feldiszitettuk ezt a kis giccses-peldanyt! Gorbe, hianyos, elegge "odavan", de: a MIENK!!! :o)
...Na de kezdjuk elolrol: az ugy volt, hogy reggel megsutottem az almas meg a vanilias reteseket (mert a csokis-mogyoros kuglof mar tegnap ejjel elkeszult! :o)), aztan bezartam a "boltot"! Eleg!!! Meg mindig erzem, hogy faj a vallam, derekam, talpam, terdem, de majd a napokban kipihenem... Legalabbis remelem... Szoval befejeztem a sutes-fozest, holnap (Szenteste) a Rudie a konyha (o fogja kisutni a tintahalat meg a garnela rakokat a hal melle, amit anyos sut ebedre, de kapunk belole vacsira is...) :o) Tehat en pihenhetek!!! Vegre! :o) Vagyis egy kis melom lesz, de azt inkabb kivancsisagbol csinalom, nem veszem munkanak: Kokuszlevest fozok vacsira kettonknek! :o) Mivel tavaly gyumolcsleves volt, hat iden valtoztattam legalabb a levesen es adok az unnepnek egy kis egzotikus cseppet! :o) Na majd beszamolok, hogy finom is-e vagy csak egzotikus! :o)
...Ahogy a szoveghez tartozo kepsorozatot nezitek majd, meglatjatok, hogy mi tortent az iden disziteskor!!! A ferj feltette a csucsot, de ugy ranyomta, hogy el is pattant... Na de lelemenyes gyerek leven, raragasztotta az egyik angyalkat es igy is felkerult a fara!!! :o) Szoval csak format valtott, reinkarnalodott! :o) Az anyostol iden kapott arany szinu gomboket eloszor nem is akartuk felrakni, aztan arra gondoltam, hogy ha majd lejon megnezni a fankat es megkerdezi, hogy melyik az amit iden ajandekozott nekunk, hat nem kellene megbantani azzal, hogy nem is teszunk fel belole egyet sem! Ugyhogy felraktunk 6-ot! :o) Csak a fenyeseket, mert mattokbol van boven! Megsem banthatjuk meg! Nem? Na, emlekszetek, amikor irtam, hogy anyos minden evben csak fritulat csinal karacsonyra (mini-fankot) es keptelen egyedul megszorni porcukorral (es iden azt terveztem, hogy majd hatarozottan nemet mondok, ha megint megker, hogy en porcukrozzak, foleg mert vagy 10 felet sutottem-foztem es enyhen szolva elegem van...) Na, hat iden kerem szepen az lett a vege, hogy egyet sem sutott!!! :o) Meg a fritulakat sem!!! :o) Ugyhogy nem volt alkalmam "beszolni", de azert arcra estem kicsit vagyis meglepodtem! ...Lehet az en hibam... Elkenyeztettem oket... :o) Na de nem baj! Anyukam buszke ram meg a kedvesem is, hat mi szamit meg? Semmi! :o)
Ma elvileg azt terveztuk, hogy elmegyunk egy karacsonyi koncertre az egyik kisvaros katedralisaba, de lebeszeltuk magunkat... :o( Az az igazsag, hogy faradtak vagyunk... Valahogy nem birtuk rabirni magunkat, hogy feloltozzunk szepen stb. Ugyhogy maradunk itthon, mindjart vacsizunk es aztan megnezzuk a Reszkessetek betoroket! :o) Tok jo filmek lesznek a napokban! Ugy tervezzuk, hogy kicsit kimegyunk setalni, aztan delutantol TV-zunk... Most valahogy ez kell! Erre vagyunk! Az otthon melegere, pihenesre, mikozben gyonyorkodunk a 4. kozos Karacsonyfankban! :o)
...A dragam kulonben nagy dicseretet erdemel! Ma magatol kiporszivozott! Aztan meg porzsakot is cserelt es most mondja, hogy megterit, mire vegzek a beszamoloval, aztan vacsizunk! Jo gyerek, igaz? Lehet azt hiszi, hogy kap valamit a Jezuskatol es gyujteni kell a jo pontokat??? :o)
Na, ennyi, nem is huzom tovabb a mondokamat, hanem gyorsan megirom az Anikonak igert uruguay-i bananos-dios gyumolcskenyer receptjet:
Hozzavalok: 3 db banan, 1/4 bogre cukor, 2 tojas, 120 gramm olvasztott margarin, 1 ek. tej, 2 bogre liszt, 1 kiskanal sutopor, 1 kiskanal szodabikarbona, 1 csipetnyi sor, 1/2 bogre apritott dio.
Elkeszites modja: A banant pepesre osszetorni, majd cukorral, a tojassal, a margarinnal es a tejjel osszekeverjuk. Kulon osszekeverjuk a lisztet, a sutoport, a szodabikarbonat, a sot es az apritott diot (en beleszortam a bogre feleig es kiskanallal jol osszeapritottam, ez a legegyszerubb szerintem...). Ezutan a bananos pepet hozzakeverjuk a liszthez. Az igy kapott masszat kivajazott es meglisztezett ozgerincformaba ontjuk. Meleg sutobe tesszuk (200 fok), es amikor barnulni kezd a teteje kozepes homersekleten sutjuk.(nalam ez 15 perc utan lett lejjebb vege 180-ra aztan 160-ra aztan a vegen megint megemeltem, hogy megsuljon a teteje meg belul es klassz lett! Ha jol emlekszem kb. 1 orat ment... De erre nem adnam most a fejem, nem emlekszem, be kell nezni, de az elso 20 percben nem szabad kinyitni a sutot!!! Jo etvagyat!
Merry Christmas! Majd irok, lehet holnap egy kicsit, de nem sokat, csak egy kellemes unnepeket erejeig! :o)
Jaaaj! Most mutattak a pecsi Arkadot a hirekben! :o) A magyar uzletek ingyen buszokat szerveznek ide, hogy a horvatok mehessenek Mohacsra es Pecsre vasarolni a Karacsony alkalmabol... Ugyhogy lattam egy kis Pecset es a hatalmas karacsonyfat az Arkat Uzlethaz kozepen! :o) Es valoban van egy csomo dolog, ami olcsobb otthon, mint itt! :o)

No comments: