Monday 1 December 2008

Mestersegem cimere: CSEMP-ESZ! :o)

...Ugy tervezem, hogy matol, vagyis december 1-tol minden nap irok egeszen Szentesteig egy-egy kis versiket, ha kozbe nem szol a Felsobb Akarat, ugyanis ma - ismet - csak nagyon eros pozitiv gondolkodas es agykontroll segitsegevel tudtam elinditani a kompjutert, de szerencsere elindult vegul (kopp-kopp), de nem garantalt, hogy egy nap tenyleg el nem romlik total... :o( Ma pl. azt irta ki - ezuttal magyarul - mert az angol "DISC BOOT FAILURE - INSERTS SYSTEM DISC AND PRESS ENTER-re valahogy "jatszottam a suketnemat"... Magyarul viszont valami olyasmit irt, hogy a Windows nem indithato, valami lemezegyseg hiba miatt es utasitott, hogy hol nezzek utana a temanak, de en inkabb csak siman imadkozom, hogy minden rendben legyen, mert nem hianyzik igy az Unnepek elott meg az is, hogy elveszitsuk a kapcsolatot... :o( Ugyhogy szoritson mindenki!!!
Na es akkor most a mai kis versike:
Ho nem szital. Az eg derus.
Csupan az este hus.
Havatlan pusztan mely a csend,
egy csillag megjelent.
Idezve latom multamat...
A gyemantos havat...
Tudom, nem szep dolog, hogy annak ellenere, hogy tegnap milyen klasszul elolvastam, megirtam es tovabb is kuldtem, hogy mirol is szol ez a tegnap indult adventi idoszak, de mi megis dolgoztunk... Na jo, nem egesz nap, de dolgoztunk azert, mert sajnos mi nem valogathatunk... Akkor kell melozni, amikor toppon vagyunk es van ra ido, kulonben meg jo nehany evig is elhuzodhat ez a felujitas!
Delelott misen voltunk, feltoltodtunk energyvel, olyan jo volt... :o) Utana anyosekhoz voltunk hivatalosak (csak egy emelettel feljebb, de azert ugy mentunk, mint akik komolyan vendegsegbe mennek...) Vittunk ajandekot is, egy karacsonyi-dizajnos csokit meg karacsonyi szalvetaba becsavartam es arany szalaggal lekotottem nehany adventrol szolo oldalt, amiket reggel nyomtattam anyoseknak, hogy ok is "kepben legyenek"! ...Mert persze sokan azt sem tudjak mi az Advent, max. leragadnak az Adventi Koszorunal vagy a csokit rejto adventi naptaraknal... :o)
Ebedre tipikus dalmat kaja volt: hobotnica ispod peke! Magyarul nem tudom, de a lenyeg, hogy polip meg krumpli hagymaval olivaolajon es nagy kerek tepsiben elo tuzon kisutve, vas fedellel befedve... Ez egy specko helyi szerkezet: peka a neve... Ebben sutnek mindenfelet, de foleg a polipot, amit apos tegnap elott pecazott ossz-vissz 20 perc alatt 4 db-ot!!! Isteni finom lett!!! A mellekelt foton meg gozolog! :o) Az ebed teljesen jora sikeredett, beszelgettunk is egy kicsit utana, en - rossz szokasomat tartva - figyeltem ezerrel, hogy vajon ma mikor durran el az agyam valamelyik mondattol, de ezuttal apos nyert! :o) Minden szep es jo volt, nagyon jol ereztem magam, egeszen addig amig nem konstatalta, akar egy plenaris ulesen, hogy: "Fiacskam, meg 8 nap es itt a szulinapod! Mama majd megcsinalja a szokasos diotortajat es megbeszeljuk mit fozzunk, akkor majd megint osszeulunk itt nalunk..." Anyos ram nez, Rudi ram nez (ez utobbi huncut mosollyal...), en meg egyikukre sem neztem, csak magam ele az asztalra es bedobtam az "elbambultat", mintha meg sem hallottam volna, mit mondott! Hat komolyan mondom: ennyi egyutt toltott ev - egeszen pontosan ferjemnek ez lesz az 5. szuletesnapja, amiota en itt lakom - utan sem jutottak meg el odaig, hogy az o szulinapja az en reszortom es nem az anyukae!!! Hogy minden evben ez miatt kell idegeskednem, eleinte meg sirtam is ezen napokig, de minden evben csakazertis sutottem en is, hadd erezzek, hogy a mammer fele diotorta (csak ilyet tud...) nem esik jol, amikor rank van eroltetve... Na, de mindegy. Iden csak hallgattam... Egyelore... Mondjuk megigertem magamnak, hogy ebben az adventi idoszakban jo leszek, szeretettel es megertessel viszonyulok anyosnak az osszes meggondolatlan beszolasaihoz, amiket joszandekbol intez felem, csak valahogy mindig eltalalja az Achillesi-bokamat! :o) De! Joszandekbol!!! :o) Egyem a szivet! :o)
...Delutan jarolapoztunk!!! Igy a bejarati ajtonk, ami a lepcsohaz fele nyilik (mert ilyen a hazunk: kozepen lepcsohaz van es abbol nyilnak a lakasaink meg az apartmanok, amik per pillanat a tarolohelysegei az osszes itt meg felesleges, de majd ha lesz butor: kello, cuccainknak!) Szoval ajtonk nem volt tegnap ejjel, eleg hulye erzes volt, mintha a vasutallomason aludnank, de szerencsere a szobaajtonkat be tudtuk csukni es igy annyira nem is erzodott ez a "legures ter"!
Azert a kozlekedes nem mindennapi... Remelem hamar eltelik az a 48 ora, amig a szaradas zajlik... Amint latni a kepen, a foto a szobank ajtajabol lett keszitve, szembe a furdoszoba van, ami most a csempevago-szalon! A szobabol egy oriaslepessel ra kell vetni magunkat - lehetoleg amilyen ovatosan csak sikerul - a letranak valamelyik fokara, onnan attipegni a deszkara es az vezet a furdobe meg ebbe a szobaba, ahol most nyomom epp... :o) Nem tul praktikus megoldas, de gyanitom, hogy a zuram direkt igy akarta, hogy a combizmaink is erosodjenek kozben, mert ugyebar, erre a gyenge anyagu letrara en nem is merem a teljes sulyomat falba kapaszkodas nelkul rahelyezni, mert a vegen tenyleg "torik a mecses" es lehet ujra kipiszkalni a besullyedt jarolapokat... Visszavan meg 1,5 sor es a fugazas + a szegely (+ annak fugazasa)... Fugat vegul is vettunk masikat... Ugye irtam, hogy en kivalasztottam a szep dark chocolate szinut, ami szerintem (es az Anita szerint is...) total jo lett volna ehhez a jarolaphoz, de a diszno megint legyozte a sok ludat! Nem eloszor! Igy kieroltette, hogy sotet szurke legyen... Hat... We'll see...
A nagymamamnak ma van a 76. szuletesnapja, ha jol szamolok... Ugyhogy meglepem ot kicsit kesobb es felhivom! :o)
Egyebkent ma is nagyon eros szel van, egesz ejjel fujt, de mar annyira megszoktam, hogy egyszeruen nem is erdekel, ha a korzon talalom meg a teraszrol elfujkalt dolgainkat... Eleinte eroskodtem, ovtam-vedtem amit tudtam, de mara mar bevettem a "leharom" tabelttat es tojok ra! :o)
Vegezetul millio olelessel es udvozlettel egyben: a reg megigert macskakosar, amit meg akartam mar mutatni, de akkor meg nem volt Duracell Nyuszis elemem, most viszont van es lesz sok-sok kep is (s remeljuk marad a gep is mukodokepes allapotaban!)

1 comment:

Age said...

Szép lesz a burkolat!!! Mikor lesz a munkaátadás-átvétel?