Friday 16 January 2009

Uto-Karacsony! :o)

...Ugy tunik az ujevi fogadalmam, mely szerint nem fogok 2009-ben tul sok idot tolteni a gep elott, viszont tobbet fogok olvasni, igen jol megy egyelore, foleg "a nem ulok a gep elott" fele, az olvasas meg egy kicsit varat magara... (Illetve olvasok, de meg nem olyan intenzitassal, ahogy terveztem... Ugyanis ugy tervezem, hogy a konyvek sojat egy kulon erre szant fuzetbe kiirom, vagyis roviden: tudatosan es figyelmesen olvasok es nem ugy, hogy a szemem jar sorrol-sorra, az eszem meg abszolut mashol jar... :o))
Az elmult par napban nem voltam tul jo passzban, talan a cicak elvesztese nyomott sokat a latban, hogy ilyen "mosott sz.r" hangulatom volt... Ma viszont feldobodtam elegge, mert oriasi meglepetes ert megint!!! :o) Jo nekem, mi? :o)
Na, akkor roviden, ha mar igy belevagtam, bar ugy terveztem eredetileg, hogy elobb az elmult napokrol irok, vagyis arrol, mibe vagtam a fejszemet igy 2009 elejen...
Szoval: Rudim ma huncut mosollyal erkezett haza a munkabol, es bar nap kozben felhivtam egyszer, - szokasomhoz hiven - hogy megerdeklodjem, jott-e levelem ("merugye" o nem csak a ferjem, hanem a postasom is, 2 in 1!), de nemleges valaszt kaptam... :o( Erre hazajon es leteszi a mosogepre a ket csomagot (ami nekem azert nem tunt fel, mert sokszor jon haza ki nem osztott csomagokkal, amiket masnap visz magaval ujra...), de feltunoen halgatag volt es csak nezett ram es mosolygott... En viszontneztem ra (bamban, mint egy birka), hogy vajon most mit bamul, mit kellene latnom?! Hogy fodrasznal volt, arrol tudok... :o) Mi mas lehet, ami ilyen titokzatosan huncut fejet varazsolt neki... Erre intett a szemevel, hogy nezzek a mosogepre (en eppen alulnezetbol nezte ot, mivel epp a mosogepbol astam ki a kimosott ruhakat es indultam volna teregetni...), aztan meglattam A CSOMAGOT!!!
November 26-ai feladasi datummal, januar 16-an megerkezett!!! Jo hosszu utat tett meg idaig, az mar egyszer biztos, mert nem eleg, hogy messzirol jott (Kanadabol, draga kanadai Marikanktol!!!), akkor meg ment is majdnem 2 honapot!!! Az egesz egy oriasi meglepetes volt, mert en nem vartam (nem tudtam, hogy uton van...), Marika meg irigylesre meltoan tud titkot tartani, ugyanis egy szoval sem emlitette... :o) En az o helyeben nem birtam volna ki, mar erdeklodtem volna, aggodtam volna, hogy hol van mar ennyi ideig es hogyhogy meg nem ert oda stb., de Marika ugy tunik bizott benne, hogy elobb-utobb csak viszontlatja a blogunkban is a tartalmat, vagy ha nem: akkor csendesen nem is szol rola es csak magaban mergelodik... :o(
Na de szerencsere ideert!!! A tartalma pedig: 1 db ausztral pluss koala maci, amelyik a "Waltzing Mathilda"-t (tipikus ausztral dal...) zeneli!!! 2 db ruhara vasalhato "matrica" vagyis inkabb ravarros pecset (vagy mittudomen mi ennek a hivatalos elnevezese!!!) Az egyik kanadai mintas, a masik egy ausztral zaszlo! 1 db 2009-es kalendarium, egy csomo karacsonyi matrica, amik megvarjak az idei ev veget, az uj karacsonyt, aztan egy Union Jack-es macis hutomagnes, egy Hawaii hutomagnes :o) egy repulogep-kulcstarto (Rudinak, bar ez szerintem nem csak "sima" repulos-kulcstarto, hanem enyhen jelzes-erteku celzas is...) :o) Kaptam tovabba egy nagyon szep nyaklanc-karkoto "dzsindzsula"-szettet, anyos pedig (meg anyos is kapott!!!) egy szep fenylo karkotot, amit a kep jobb also feleben lathattok (mert ugyan egybol atadtam neki, de a kep kedveert egy percre levetettem a kezerol...) :o) Aztan volt meg benne egy darab ausztral papir 5 Dollaros, hogy erezzem, lassam es "rakeszuljek" a Nagy Utazasra, ami lehet egy nap tenyleg osszejon?! :o) Ezt a mellekelt kepen a koala maci kezebe nyomtam, rutinosan, hiszen ok valahol osszetartoznak... :o) Most jut eszembe: talan azert utazott ez a csomagocska ilyen sokaig, mert kozben megallt Ausztraliaban felszedni a macikat??? :o) ...Mert akkor mar erthetobb is... :o)
Mindenesetre nagyon koszonjuk es igy, hogy nem ert ide Karacsonyra talan meg inkabb oromet okozott, mert az unnepi laz utan a januar mindig eleg depis szokott lenni, ugyhogy mar kellett egy kis feldobodas! :o)
...A napokban kulonben regi emlekeimbe merultem es elovettem 2 doboznyi emleket, kepeket, regi leveleket es vettem 2 db "beragasztos" fotoalbumot, amibe szuletesemtol kezdve idorendi sorrendbe beragasztom a legjellemzobb, legjobb, legkedvesebb kepeimet, kepeslapokat, emlekeket stb., es ket nyelven ala is irom, hogy melyik micsoda... A kezdo oldalon a szuletesi anyakonyvi kivonatom szerepel, jobbrol-balrol egy-egy rohogos keppel rolam (egyik gyerekkori, masik a jelent idezi...) :o) aztan a szemben levo oldalon van az egesz project cime (oriasi lobetukkel): ELETEM EMLEKEI (USPOMENE MOG ZIVOTA) avagy:
- mibol lett a "cserebogar",
- mely szemelyek hataroztak meg eletem egyes szakaszait,
- merre jartam, miket lattam...,
- s hogyan leltem ra a masik felemre eletemnek 23. esztendejeben...
A kovetkezo oldalon anyuek vigyorognak rank eskuvoi kepukrol, amely folott ez all: EZ AZ ALBUM NEM JOTT VOLNA LETRE, HA NINCSENEK OK: A SZULEIM! Aztan egy-ket info roluk a jovo generaciojanak, hogy emlekezzenek Rajuk... Pl. anyu-apu neve, eskuvojuk idopontja, hany evesek voltak akkor stb., a kovetkezo oldalon meg mar 1981 van, vagyis "kiugrott a gomboc a fazekbol" - hogy kanadai Marikam szavaival eljek, vagyis: megszulettem! Innentol kezdve jonnek szep sorjaban a gyerekkori kepek: ovi, suli, gimi, szalagavato, ballagas stb., aztan foiskola, baratok, akik bizonyos idoszakokban mellettem voltak... Vannak kozte persze elso aldozasi meg bermalkozasi kepek is + az emleklapok, amiket akkor kaptam stb. Szerintem ez hasznos dolog es orulok, hogy eszembe jutott, mert igy legalabb nem vesznek el a dolgok es nem szaz helyen orizgetem, hanem szepen egy helyen lesz minden ami belefer, egyertelmu magyarazatokkal (ergo: en nem fogom majd non-stop ugyanazokkal a regi sztorikkal farasztani egy nap a menyemet, hanem szimplan a kezebe nyomom az eletem, hogy "Olvass anyosodrol, ha erdekel!" :o) Vagy pl. a gyerekeimnek... Ok meg majd tovabb adjak az oveiknek stb. stb., ugyhogy mar most buszke vagyok arra, hogy egy reszem itt fog maradni a Foldon, ha en egyszer mar nem leszek es ezt magamnak koszonhetem meg a zsenialis otletemnek!!! :o) Ezen kivul regi levelek ujraolvasasaval is idozok mostanaban, es - leendo anyai szemmel nezve - fajdalmas bucsut voltam kenytelen venni nemely eveken at feltve orzott levelemtol, ugyanis erosen bizakodom abban, hogy egy nap a gyerekeim fognak tudni magyarul (is) olvasni es vannak dolgok, amikrol talan nem kellene tudniuk... :o) A lehetoseget is jobb elkerulni, minthogy egy nap azzal szembesuljek, hogy a gyerekemet okitom pl. arrol, hogy "Muszaj iskolaba jarni, ha el akarsz erni valamit az eletben!" - mikozben o mar el is olvasta, hogy az anyjanak voltak regebben olyan gondolatai, hogy abbahagyja az foiskolat es Amerikaba megy baby-szitternek... :o) ...Mert vegul is nem igy lett, hanem szepen - bar elegge elcsuszva, de - lediplomaztam! :o)
Ennyit mara emberek... Azt hiszem mostanra mar jol bemelegedett a furdoszoba, hogy egy kicsi kenyeztetesben reszesitsen megfaradt tagjaimat (ma ugyanis egesz nap takaritottam, es nem akarhogy, hanem komplett felmosassal, teraszok takaritasaval egyutt, es meg mostam is es teregettem is, csak epp nem foztem ma, mert mindent nem lehet egyszerre... Holnap viszont pizzat sutok!!! 2 gaztepsivel! Egesz napra! (Persze anyoseknak is adok belole, ez nalam nem is kerdeses...) :o)
Csokozon! ♥♥♥

No comments: