Sunday 24 May 2009

Az idei elso... :o)

Ezuton jelentem, hogy majus 23-an, szombaton, megtort a jeg s VEGRE megmartoztunk ugy rendesen a tenger habjai kozt!!! :o)
Igyekszem nem tul reszletes beszamolot adni, hogy meg ne "utaljatok" erte, de azert nagyvonalakban leirom, a tegnapi napunkat...
Az ugy volt, hogy: eredeti tervunk egy beteglatogatas lett volna, ugyanis a komank fiat (22 eves) mult heten elutotte egy auto, amig biciklizett (bukosisak nelkul!) es ontudatlan allapotban talaltak ra az ut szelen... Szerencsere hamar, mert voltak szemtanuk es szerencsere falujukon belul, igy a tettest is ismertek, akinek a rendorok kerdesere, hogy: "Miert hajtott el? Miert nem allt meg?" a valasza az volt, hogy: "Fogalmam sincs. Nem tudom mirol van szo, nem is vettem eszre..." Na persze... Csak ugy eszrevetlenul el lehet gazolni egy biciklin ulo termetes sracot, ezt meselje a mamajanak... Hiszen meg a macska is koppan (gondolom...), amikor elutik az uttesten... Na mindegy. Tominak agyrazkodasa volt es elvesztette az eszmeletet, napokig hanyt es meg most is faj a feje es sotet szobaban fekszik... Tegnap szerettuk volna meglatogatni, de meg kellett valtoztatni a programokat kicsit, ugyhogy ma megyunk...
Na de tegnap! Reggel kicsit beszelgettem Ilikevel, akiket megtalalhattok a tavaly nyari albumok kozt (Ilike, Misi, Riki) es terveznek iden is jonni! Juhejjj!!! :o) Iden viszont baratokkal es Riki nelkul es pici Misivel (vagy pici Ilivel) a pociban!!! :o) Na de most nem ez a lenyeg, hanem, hogy ugy maradt abba a beszelgetesunk, hogy bucsuzik, mert mennek a Misivel strandra... Na basszus! :o))) Ekkor kattantam ki (vagy be!) :o) es amint bejott a Rudi, ravetettem a halomat es azon kivul, hogy "Misi es Ili udvozletet kuldi!" hozzatettem, hogy: "Naluk is nagyon meleg van Egerben es most epp strandra mennek... Jo, mi? Nem megyunk mi is???" Eztan jott meg egy-ket pozitiv hatas elereseben segito "indok", amiket felsoroltam neki, mint pl.: Holnap ugyis a komaekhoz megyunk, meg ott meg egy kis melo is lesz, es kulonben is rengeteget dolgoztunk a heten is es akkor most mikor pihenunk megint??? Na es igy elertem (nem volt tul nehez!), hogy ebed utan elkoboztuk apos csonakjat es idegen vizekre "eveztunk"! :o)
Eloszor atneztunk a Kacola-obolbe, ami a Gradina-felsziget mogott van (a marina (kikoto) mogott...) es turkiz atlatszo, kristalytiszta vize valahogy olyan csabito tud lenni... :o) Itt kikotottunk, de mivel nem volt elegendo kotel a csonakban (ejnye papi!), hat muszaj volt ugy kotozni, hogy ugyanaz a kotel ami a horgonyt tartotta, elol is at lett kotve es igy egy sziklahoz eleg kozel kellett kotni magunkat elolrol is... Na de ez ugye a - nemfontos - "rizsa" resze... Ugyhogy inkabb irom a pihenest... :o)
Elfoglaltuk a partokat, :o) mint anno James Cook Ausztraliat, de szerencsenkre egyetlen "bennszulottel" (ertsd: helyi lakossal, aki tegnap szinten ide palyazott volna...) nem talalkoztunk, csak egy vitorlas volt az obolben Brittekkel a fedelzeten (mert mar felismerem oket par dolog es a nyelvezetuk alapjan...), meg egy kisebb motorcsonak meztelen nenivel es "adam-kosztumbe" bujt bacsival rajta... (Szerencsere kicsit messzebb tolunk...)
Vittunk hutotatyoban inni, enni, meg gyumolcsot, ragcsalni valot, Rudi ehette az "alap" foldimogyorot, amit en igy sima sosan nem annyira kedvelek, de o "azt hitte", hogy igen, es igy megsem a "Teriyaki" (japan fuszerezesut) vette reggel a boltban (szerintem direkt...) :o))
Vittunk tovabba konyveket, naptejcsit, horgaszfelszerelest (ezt a keso delutani orakra...) es mindezzel egyutt letelepedtunk...
En egybol usztam egyet, mert mar ezt a csonakbol kipakolos reszet is alig birtam ki, ugy vonzott mar a tenger!!! Utana gyorsan megszaradtam, lekentem magam UV-elleni szerrel, ami meg a tavalyi (vagy tavaly elotti???) :o)) ugyhogy nemsokara ujat kell venni es szant szandekom iden 3 nagy flakonnal elhasznalni!!! (Eleg optimista terv a nyarkezdeshez, igaz? :o))
A zuram arnyekkedvelo... En nem ertem, komolyan... Itt nott fel es unja??? Na mindegy. O nem akart egybol furodni, nem vonzotta annyira, inkabb a fekves lehetosege az arnyekos "dzsindzsasban"... En meg persze maradtam a napon, hiszen mar fel 4 korul volt, mire megebedeltunk es elindultunk, ugyhogy nem egetett mar annyira...
Ugyhogy egy egesz delutannyi elvezetet teremtettuk magunknak!!! Olvastunk, usztunk (eldontottem, hogy hetfotol minden nap legalabb 1 orat! Na, majd juniusban kerdezzetek meg, mi lett belole!!!) :o))) Remelem sikerul idot szakitanom ra...
Gyujtottem kagylokat is! :o)
Aztan estfele elmentunk kicsit horgaszni... Probalkoztunk erre-probalkoztunk arra, de semmi... Egy nagy Nullat sikerult fognunk, meg egy viztetejen lebego papucsot majdnem... Semmi mast... Talan tul nagy volt a beke... A tenger ugyanis rezzenetlen volt es ritkan ilyen... Tegnap viszont nem is voltak hullamok! Ugy nezett ki, mintha olaj lenne kiontve a szigetek koze, olyan sima volt...
Vittem magammal mp3 lejatszomat es mig a Rudi probalkozott a halakkal, en gyonyorkodtem a tajban es kicsit meditaltam ott fenn, az orrban! :o) En ugyanis felultem oda, mert ott van a szokasos helyem, ahova kesobb jol hasra is fekudtem es ugy keszitettem a sekely reszben, egy-egy sziget szelen kepeket, a tenger aljarol!!! :o) Majd nezzetek meg! Ketton meg tengeri csillagot is sikerult fotoznom, meg sunt, meg tengeri uborkat es pici halakat, ahogy elsuhannak alattunk, mikozben ezerrel csipog a "Hummanbird" (szonar, kis ketyere, ami erzekeli milyen melyseg van alattunk es csipog ha valami mozog lent es elo!!!)...
A naplementet nem vartuk meg vegig, de sikerult igy is kesziteni nehany fotot egy munkabol partra erkezo halaszhajorol, siralyokrol, akik egy kozeli lakatlan szigeten "feherlettek" a sziklakon, mert ott gyulekeznek es varjak a bejovo halaszhajokat, hogy aztan jol elrugaszkodjanak es kovessek oket a kikotoig, mikozben vacsit dobalnak nekik a halaszok... :o)
Aztan lefotoztam azt a felszigetet amin a Kopara-domb van, ami az ablakunkbol latszik es meg lehet maszni immaron aszfaltozott uton is, valamint korbe lehet setalni az egeszet... (Erre csonakazva meg az az 5letem tamadt, hogy igenis ujra kelnem kell koran es meg a nagy kanikula elott itt fogok egyet hajnalban setalni a partmenti osvenyen, kesobb meg majd talan meg futasra is vetemedek!) :o)
Oblunkbe erve mar messzirol zene szolt... Lattuk, hogy a parti szinpadon szines fenyek, nagy hangszorok stb. stb. es gyulnek az emberek... Ugyhogy osszekaptuk a dolgainkat es hazakocsikaztunk, ahol egy gyors zuhanyozas es egy-ket "ecsetvonas" (make-up...) :o) utan ujjaszuletve es kipihenten lementunk a korzora mi is... Eloszor vacsorazni, utana ingyen kaptunk fagyit a fagyisnal... (Lehet azert, mert en ugy leptem oda, hogy: "Joestet kivanok! Jottunk az idei elso fagyinkert! Legalabbis en... Mert a Rudirol nem tudom, hogy titokban esetleg mar jart-e itt..." :o) Fagyis bacsi mosolygott, mondta, hogy "nem, meg nem jart itt..." :o) es mikor nyujtottuk a zset, intett, hogy rendben van! :o) Hat koszonjuk szepen! :o)
Aztan seta erre-seta arra, rengeteg ember van mar (ezt muszaj elmondanom!!!), vegre itt vannak a turistak es el lehet kicsit vegyulni a tomegben, de meg igy is talalkoztunk egy-ket ismerossel...
A zenes buli a szinpadon "onkormanyzati" party volt, ugyanis nemregen voltunk szavazni es pont azok nyertek, akikre szavaztunk!!! Vagyis: a polgarmester asszony (Sandra) maradt szerencsere!!! Ugyanis nekem bizonyitek kell, nem igeret! :o) Amiota pedig o van, azota alakul a telepules es a kornyezo kisebb oblok lakott resze is latvanyosan!!! Mindenhol van kozvilagitas!!! Ez mar nagy szam! Meg a legkisebb lakott obolben, ahol legalabb egy vagy ket haz van, ott is van kozvilagitas! Az utakat javitjak, a strandokat beszoltak kaviccsal, nehany felesleges sziklat is porra zuztak, igy tobb a hely a strandolasra a kornyeken is, aztan a szennyvizelvezetes fo csovei bent vannak a foldben (majd most jon a hazak egyenkenti racsatolasa...), aztan lett korforgalom a legzsufoltabb keresztezodesben, kozepen egy akkora oraval, amit minden oldalrol jol latni, hogy el ne kessunk sehonnan! :o))) A Kopara-domb koruli partmenti osvenyt kiszelesitettek akkorara, hogy szukseg eseten elferjen rajta a tuzoltokocsi es meg sorolhatnam... Ugyhogy Rudi szavaival elve: "Az elozo csapat csak lopott es semmit nem csinalt eveken at, a mostani legalbb csinal es csak keveset lop!" :o)))
Na de lehet, hogy nem is... Ki tudja... Azt hallottam, hogy Sandrank nem is keri a fizeteset a polgarmesterkedesert! Lemondott rola egybol az elejen meg amikor eloszor megvalasztottak... Ugy gondolja, van eleg penze az ettermukbol, amit vezetnek, ezt pedig teljesen onkentesen csinalja! Jo, mi? Vannak meg ilyen emberek...
Visszaterve (mert mindig elkalandozok...): Sandra es csapata szerveztek zenes bulit a parton es hebe-hoba megszakitottak egy-egy tervuk elmondasaval, ami a jovot illeti es az elejen halas koszonetet adtak a tobbsegnek, akik ujra ra szavaztak! :o)
Most viszont reggelire szavazok, es szerintem a Rudi is, ugyhogy lassan bucsuzom, eszunk es indulunk szegeny Tomit meglatogatni... :o(
Tegnapi tengeri kepek itt:

1 comment:

Age said...

Hát nagyon romantikusra vettétek a figurát. Annyira jóóóóóóóó lehet ott nektek, élvezd hogy így élhetsz Mónim! Az a magán kis part azzal a pihenő ágyikóval, hát meg tudnám szokni...
puszAge