Monday 21 December 2009

Zadari fagyoskodas tegnap...

Egyik nap hallottuk a hiradoban, hogy tolunk 80 km-re kb, Zadarban is leesett a ho! Tobb se kellett nekunk, Advent 4. vasarnapjan (vagyis tegnap...) autoba ultunk es irany Zadar, hogy lassunk egy kis havat! Na, mire odaertunk, nem sok maradt a hobol, de ut kozben azert rengeteg havat lattunk az ut menten es ez nagoyn felvillanyozott!!! :o) Az autoradion talaltunk egy olyan adot, ahol karacsonyi zenek szoltak, tobbnyire angolul, jazz valtozatban es Elvis Presley-s stilusban... :o) Olyan volt az egesz utazas, mintha egy ameriukai filmben lennenk... Christmas feeling... :o))) Nagyon elveztuk! Ennyi gurizes utan, amennyit mostanaban hajtunk, hat igazan megerdemelt kirandulas volt a tegnapi... :o)
Eloszor fenyofat vettunk a varosba erve... Ez volt a kotelezo feladat, aztan lehetett lazulni... :o)
(Rajtam a tesomtol csomagban erkezett vastag garbos pulcsi volt, amivel edes testverem az eletemet mentetted meg a fagyhalatol!!! :o) Koszi szepen meg egyszer! Jo ram es nagyon vagany! Ma is abban voltam, most majd hordom, mig le nem malik rolam...) :o))))
Csuszkaltunk is a dalmat kobol kirakott tereken, nem volt egyszeru a jarkalas... :o)
A parton kezdtuk a setat, ahol eloszor sapka is kerult a fejemre, mert a biztonsag kedveert hoztam magammal, majd a Szent Donat bazilika fele setalva, a karacsonyi kirakodovasarosoktol kenytelenek voltunk venni nekem egy par fekete zseniliakesztyut, mert nem ereztem az ujjaimat, annyira szejjelfagytak! :o)))
A parton van a hires tengeri orgona, amelyet nem biztos, hogy mindenki latott, aki jart ugyan Zadarban, de talan nem tudott rola, hogy ilyen letezik, ugyhogy ezuttal csinaltam is rola egy minivideot, amit majd megprobalok feltenni ide, ha sikerul... Ha nem, akkor majd a szokasos helyre es linkelem hol lehet megnezni es meghallgatni... :o) Az egesznek a lenyege, hogy zenel, mint egy igazi orgona!!! A muzsikat a tenger hullamai szerkesztik es a szel... Mindig maskepp szol... A tegnapi nagyon szep volt, kulonleges... Majd meghalljatok... :o)
Talaltunk is tegnap egy internet-cafe-t, ahonnan tegnap irtam a nyomtatott nagybetus bejegyzest, es akkor meg nem is sejtettem, hogy lesz netem mar egy nap mulva!!! :o))) (Eljen a zuram aranykeze!!!)
Voltunk egy trattoriaban is, pont abban ahol 2 eve (?) Szilveszter napja elott egy nappal jartunk pizzazni, de tegnap gnocchit ettunk 4 fele sajttal (a zuram kapott karacsonyi premiumot, ugyhogy kicsit kirugtunk a hambol!) :o)
Vacsi utan megcsodaltuk a kivilagitott varost, fotoztunk par kepet a vilag olvasoinak, vagyis Nektek :o) es elmentunk a hullocsillagos kep mogott lathato templomba esti, adventi misere! :o)
Nagyon szep nap volt ez is... Halat is adtunk erte a Joistennek, hogy ide is eljutottunk... :o)

No comments: