Friday 8 April 2011

Tavasz van, zajlik a melo...

Egy hete meg azert elvoltunk hosszu ujjuban is, de mar dzseki nelkul, most meg nyitott ablaknal alszunk es ujjatlanban meg halasznaciban nyomulunk... Bar arnyekban meg huvos van, de mar nem sokaig!!! :))) Ezt vartam egesz telen!!! :o)) Hurraaa!!!
Ido hijan (jobban mondva: rossz idobeosztas kovetkezteben...) mostanaban eleg ritkan irtam... Most viszont kezdodnek az olyan napok, amikor is muszajt parancsolok magamra s hetente legalabb 3-szor szeretnek jelentkezni hosszabb-rovidebb irasokkal...
Az elmult idoszakban sok fele jartunk, sok mindent csinaltunk, de errol most nem osztok felsorolast, mert elhiszem, hogy vannak akik ennek sokkal tobbet csinaltak ennyi ido alatt, de azok nem itt elnek, ahol a nyugodt es stresszmentes elet a meno! :))) Ugyhogy mi nem kapkodunk el semmit! Lasd: a konyham meg mindig nincs teljesen befejezve, a furdo pedig azota is szetverve all, s meg nem huztunk fel egyetlen sor csempet sem az ujbol... :))) No, de sebaj, amig van alternativ furdesi lehetoseg (peldaul a tengerben...) :o))) Na jo, nem ott, hanem a szemkozti apartmanban, ahova talan csak juniusban varhatoak az elso vendegek... Addig ott taroljuk az uj csempeket es egyeb kacatot, hogy ne kelljen itt atugralni a gepeket, muszereket, egyeb alkatreszeket...
Azert nem mondom, hogy nem vagyok elegedett a tempoval, mert mar az vagyok... Ez mar nagy haladas hozzank kepest, hogy majdnem minden keszen van a konyhaban, kiveve a mosogatogep elolapjanak felszereles, a fiokok beszerelese es a kihuuzhatos INOX polcok beszerelese... Ez majd most jon, de kozben egyebekkel is foglalkozunk es jol tudni, hogy egy seggel nem lehet ket lovat megulni... Kt seggel sem lehet negyet! :)
Azert egy kis gixer tortent: a konyhabutor ajtajainak szine alul egy arnyalattal sotetebb lett, mint felul-, a kredenc meg minden ami feltre kerult... :))) Hogy ez hogy lett, azt nem ertjuk, de talan ott a bibi, hogy a kredencet a haverunk festette le es o talan mas mozdulattal fest, mint a zuram, vagyis jobban szethuzta, s ezert lett vilagosabb picit, de ezen mar ne muljon! Nekem igy is megfelel! Vegre van konyham!!! :)))
Most, hogy ilyen szep ido van, sokat vagyunk kint... Kint is van munka, de setalni is jol esik, kozben szedni egy par szal spargat ha valahol utunkba kerul... S mar egy kis szinem is van hala a delutani sziesztaknak, melyeket en nem agyba bujva takaro alatt szeretek, nekem a delutani kikapcsolodas a teraszon egy zold tea meg egy jo konyv tarsasagaban tortenik, mikozben D Vitamint termelek belul a naptol! :)
A teli cuccokat is elpakoltam es elovettem a nyariakat, s lassan a strandtorolkozok is elobukkantak a melyrol, s mar egy mozdulattal kikaphatok a szekrenybol, ha egy reggel ugy ebrednek, hogy marpedig ma uszok egyet! Natasa (az olasz) mar februar ota furdik! O aztan nem teketoriazik! :))) Bemegy terdig, aztan beugrik fejest... Na en ezt a "szemuvegem miatt" nem tehetem meg... :)))) Csak ezert... Kulonben mar benn lennek! :)))
Tegnap 25 fok volt! Hihetetlen!!! De olyan joooo!!!
Delutan a kertben gazoltam egy kicsit, megforgattam a komposztot, kiuritettem a bejaratnal levo folddel teli (virag nelkuli) kaspokat es ezzel unnepelyesen magamra vettem, hogy ezentul en vagyok a kertesz a haznal, mert ha anyosomra varnank... :o)))) Honapok ota csak gaz van a kertben is meg a viragcserepekben is, s ugy allnak ott, mintha szepseges viragok lennenek... Na ebbol lett elegem, ugyhogy a legkozelebbi elso penzbol ami bejon a kasszaba megyunk viragfoldet, kaspokat, cserepeket (mi a kulonbseg a ketto kozt??? Sosem tudtam...) es viragokat venni!!! Kedvenc viragom a tulipan, de azt mar lekestuk, viszont ha jovore megint elszalasztom a kert egy reszenek betulipanozasat, akkor fejbelovom magam!!! Sosem tudom mikor kell bedugdosni a hagymacskakat... Tud valaki segiteni egy tippel???
Amig en tegnap a kertben matattam delutan, s kigereblyeztem a citromfak es mandarinfak alol a lehullott es egy sarokba gyult szaraz leveleket (amelyek NEM a komposztba mennek, mert savasak, tehat nem oda valok, ahogy a citrom es narancshejat sem dobjuk komposztba, hanem Dzsoninak gyujtjuk, aki a Szilvi anyosanak a csacsija fenn a hegyekben...) :o))) Szoval (uj mondat), amig en gereblyeztem, a zuram - mint lathatjatok a kepeken is - a kerti butorunkat csiszolta le es frissitette fel!!! Most ugy nez ki, mintha uj volna, csak meg meg kell szaradnia! :o) S akkor majd jon vissza a teraszra, amit tegnap en is elkezdtem kitakaritani a sok sarga viragportol es vegre uzembe helyeztem a kovacsoltvas sarok polcot a viragoknak, ami mar reg ota varta a sorat... Meg visszavan a keritesek es teraszkeritesek lefestese, de az is nemsokara esedekes es aztan mielott beviragositom a lepcsot a haz elott es az udvart egy kicsit, elotte Rudinak meg feladata, hogy az uj Kaercher "mini-wash"-sal nagynyomassal letakaritsa a haz koruli jardakat es az udvart, a lepcsot, ami eleg mohas nehol es a teraszok falat, a haz vakolatat ahol szukseges... Szoval, latjatok, hogy nem unatkozunk itt... Mindig van mit csinalni es kozben egyebeket intezunk varosban, dokikhoz jarunk meg vervetelekre, kontrollokra, heti ketszer Szilvivel olaszt tanulunk egymasnal, neha setalunk is utana (pl. a multkori setas kepeim is Szilvinel keszultek...), aztan ami meg ujdonsag, hogy egy ideje attertem a nyers etelekre... Rudi tovabbra is vegetarianus, de halat azert eszik, azt en is eszem (ha nincs hal, akkor aznap egy fott tojast), de azon kivul csak gyumolcsot meg zoldseget, lehetoleg olyat amit nem permeteztek szet totalisan, surun vegyem a mangoldot a kertbol salataba es turmixitalba es igykeszem sok buzacsirat szorni a salatakra meg eszegetek neha diot, mogyorot, mandulat es egyeb magvakat (szotyi, tokmag)... Semmi tejtermek, semmi cukor a teamba es nem iszom mar kavet sem, mert kikeszitette a szivemet, s igy is van eleg bajom... S ugye aki tudja a cukorerzekenysegi problemamat, nyilvanvalo, hogy kenyeret es tesztafeleket sem fogyaszthatok... Mindezt a pozitiv tesztig, amit mar nagyon varunk... Utana visszaternek a sovany tejtermekek es a fott, grillezett, parolt zoldsegek es heti 1-2-szer valami tesztafele... A hangsuly viszont a gyumolcson es a zoldsegen van, ezt mindig is tudtam, de sokaig lusta voltam belevagni! Fantasztikus irasok vannak a nyers kajarol a neten is es sok videobejegyzes a facebookon magyarul is es angolul is (raw food)... Ajanlom figyelmetekbe!
Mas: Rudi beszerzett egy uj csonakot! Hurra, most mar kb. 6 vagy 7 vizijarmubol all a flottank, csak eppen mind (egy kivetelevel, ami kulonbenis apose...) szarazfoldon van kikotve... :o))) Most viszont "jo uzletet" csinalt a zuram es egy franko csonakra cserelt egy motort (csonakmotort), a csonakot pedig majd valamikor mostanaban a furdoszobafelujitas, a kerteszkedes es az egyeb maszekolasok mellett fog megreparalni es allitolag ez taxikent fog mukodni iden nyaron a korzo es a kikoto kozott... :o))) Ilyen tervek vannak ferjem es tsa (haverja) agyaban, de en csak mosolygok a dolgon, s hiszem, ha latom! :o))) Mondjuk igeny lenne ra, de ismerem elegge a helyi lassu ugyintezest, a "no problem!"-ot koveto "semmi nem tortenest", ehhez pedig kellene majd engedely meg alkalmazott meg meg ki tudja mi minden... De azert hajra fiuk! Szoritok!!!
Mas: elkezdtem nezni a Zeitgeist Moving Forward c. filmet... A Youtube-on fenn van az egesz, magyar felirattal... Aki nem odzkodik es szan ra egy kis idot, nezze meg!Ajanlom! En a feleig jutottam es elszolitottak a kotelessegek, de fel van irva itt az orrom elott egy post-it tapaszra, hogy 2:12:19, vagyis itt allt meg az ora, amikor kileptem es majd folytatom maskor...
S akkor most van ideje elbucsuznom, mert lassan 10 ora es fel 11-re Szilvinel van jelenesem olaszolni... :) Utana jon a tegnap elkezdett tavaszi nagytakaritas folytatasa delutan...
(S most jut eszembe, hogy meg Renihez is keszulunk lotragyaert a kertbe... Huhh, van melo...)

No comments: