Monday 21 May 2007

Vasárnapi kirándulás...

...Vasárnap délelőtt szép, napos volt az idő, de mire mi ebéd után elindultunk (pontosabban fél 3-kor, mert egy kicsit nézni kellett a motorversenyt is az EuroSport-on...) már beborult... Szerencsére eső nem esett, hanem kellemes kirándulóidő lett... Útnak idultunk észak-nyugat felé és az első állomásunk a Vranai-tó volt. Az országban körülbelül harminc természetes tó van, közülük a legnagyobbak: a Vranai-tó (Vransko jezero) Zárától délre (30 km2) és a Perucko-tó Splittől északra (13 km2). A Vransko jezero mocsaras tó Biográd és Pakostane melletti fő út mentén terjeszkedik. Több mint 300 féle madárnak otthona, ezért kivétel nélkül minden madár kedvelőnek meg kellene látogatni. Maga a tó a horgászok ígéret földje. Halászati engedély kötelező. A tó körül van véve két kerékpározásra való úttal, amin mi nem haladtunk végig ezúttal, mert nem volt nálunk bringa és a rengetegféle madár is nagyon el volt tűnve, hiszen mi csak egy sirályt láttunk, amelyik a tengerről tévedt arra felé... :o) Tovább indultunk, megálltunk "Pakisztánban" :o) (Pakostane nevű településen...), ahol "meguzsonnáztunk" (jobb híján édes péksütit, ami nekem inkább reggeli, de hagyjuk most a részleteket...) Innen már csak 5 percre volt Biograd városka, amin sokszor keresztül mentem már (általában éjfél körül, amikor Magyarország felé utazom a busszal...), de most csakazértis kíváncsiak voltunk, hogy néz ki, amikor élet van benne... :o) Először a kikötőt néztük meg! Rengeteg féle hajó van itt is és nagyon szép a környezet az egész kikötőben meg a sétányon! Sok növény, virágok, fák, cserjék, pálmák... Tettünk egy óriási sétát, vacsira pizzát ettünk (meg desszertnek fagyit!), emlékül csináltunk képeket és már hipp-hopp itt volt a csodaszép naplemente és mivel ma munkanap van, indulni kellett haza...
Képeket megnézhetitek a legfrisebb képek közt! (Mindig az első a legfrisebb!)
Ma hétfő van... Após tegnap fogott egy csomó halat (még este felmentünk megnézni, megdícsérni, meg amiket ilyenkor elvár...) :o) úgyhogy ma megint lesz ebédünk így fel tudok menni a teraszra tanulni, mert már igencsak közeleg az időpont...
Úgyhogy nem is húzom itt tovább az időt, hanem elvonulok okosodni...