Saturday 17 November 2007

Ceklafej termeszetgyogyaszati tanacsai megfazasra...

Hello, itt Ceklafej! :o) Szombat reggel van... Megfazasilag mar kicsit jobban vagyok, de meg mindig nem a regi onmagam... :o( Musoros papirzsepik a lakas minden sarkaban (idonkent osszeszedem oket kidobni es felkelek kiszelloztetni, ahogy most is epp az zajlik, de addig gondoltam megnezem mi ujsag a vilaghalon! :o)) , ezen kivul a mosatlan mar nem fer a szennyeskosarba, de most ez sem erdekel meg legalabb hetfoig, ahogy a morzsas padlo sem! :o) Most egy kicsit kiralykisasszony vagyok, foleg a hetvegere vannak ilyen jellegu hatso szandekaim, ugyhogy majd hetfon beszamolok arrol is, hogy a ferj mikeppen vizsgazott a hetvegi szolgalatban! :o)
Hogy miert vagyok ceklafej... Hat az ugy volt, hogy tegnap teafaolajas forro gozzel inhalaltam, ami egeszen jo volt, de tuladagoltam es majdnem hanytam, de szerencsere megsem... :o) Ma mar valtottam es a kamillaviragos inhalalovizbe tettem vagy 10 csepp fahej olajat, mivel a fahej is jotekony hatasu natha es influenzas tunetek eseten... Hat, 10 perc utan atvaltoztam ceklafejje!!! :o) Mondjuk jol meg is ijedtem eloszor, mert ugy csipte az arcomat, aztan amikor szembesultem a tukorkepemmel, remulten rohantam be a dragamhoz a szobaba, hogy: "Pili, nezd mi tortenik velem!!!???" :o( Egybol felugrott, villanyt kapcsolt, megtapogatta kivul-belul langolo orcamat es azt mondta, hogy: "En megmondtam, hogy nem kell ezeket a "hulye kremeket" hasznalni!!!" ("hulye kremek"=Nivea Visage nappali krem, ami eddig sosem zavart, meg most sem, csak ezt meg korul kellett rajzolnom a dragamnak, hogy mirol is van itt most szo...) Ugy tunik tul koran erte ma a sokk, de felvilagositottam, hogy oregem ez nem a kremtol van, hanem fahejgoztol lettem ceklafej!!! :o) Meg lazat is meretett velem! Csak vernyomast nem! :o) Szo, mi szo: jol bevorosodtem (ugy tunik eleg lett volna 5 csepp bele...) , de utolag elolvastam rendesen amit a fahejhoz ir a nagy okos olajkonyv: futo es homersekletnovelo hatasa is van! :o) Hat, kosz! Tapasztaltam! Most csak azt sajnalom, hogy a kinti homersekletre nincs hatassal, meg azt, hogy ilyenkor nincs kadam, amibe befekudhetnek egy eukaliptuszos furdore... :o) (Vagy fahejasra...) :o)
Amugy ezekben a beteg-napjaimban igen hasznos dolgokat olvastam es tanultam a termeszetes gyogyitasrol, ugyhogy nehanyat megosztok Veletek is, aztan ki-ki hasznalja ha akarja, de csakis SAJAT FELELOSSEGRE! :o)
Ami nekem bejott (inkabb csak ezt osztom meg...): Parologtatas aromalampaban (eukaliptusz, citrom, fahej), gyogytea (zsalya, kamilla, menta, csipkebogyo - idonkent ezek kombinacioja vagy egy baby-tea, amiben van anizs, edeskomeny, koriander meg meg valami, amit nem tudok magyarra forditani...), teaimbol napi 1 vodorrel!!! Vagy legalabbis amennyi belem fer, mert sokat kell ugyebar inni es mindezt ugy, hogy benne mez van (langyos teaba teszem, nem a tuzforroba!!!), meg citrom es a citrom kifacsart hejat is beledobom, abban is (sot!) van ertekes cucc... :o) A citrom hazi, tehat tudom, hogy nincs viasz vagy tartosito rajta, de meg igy is megmosom, ugyhogy ezzel ovatosan! :o) Gyumolcsot is eszek szazat! :o) Rudikam tegnap naranccsal, almaval meg banannal felszerelkezve jott haza, ma meg mezert ment, mert azt is benyomtam mar! :o) Ezen kivul ragotablettaban napi 1000 mg C-Vitamin, melle Cebion (C-vitamin) cseppek, amiket a teakba szoktam szinten tenni kicsit neha... Azt legalabb nem lehet tuladagolni, max. meghajt! :o) Aztan homeopatia: Oscillococcinum pellet :o) reggel meg este, amit a nyelv ala kell tenni a kis godorbe es elolvad magatol... Elotte-utana 20-20 percig semmi kaja, rago, mentholos fogkrem... Orrcseppem is homeos: Euphorbion a neve es jo! :o) 3 db ilyen jellegu konyvet nezek parhuzamosan, ugyhogy az egyikben, ami magyarul van megnezem a hatasokat es a latin nevet, aztan a nagy lengyel termeszetgyogyaszati lexikonban (amit anno Varsoban vettem a foteren hasznalt konyvkent egy utcai arustol potom penzert...) megnezem a fenykepet rola, hogy ha esetleg arra szanom magam tavasszal, hogy atmenjek Hvar szigetre (ahol hallomasbol tudom rengeteg gyogynovenyt lehet talalni!), tudjam hogy nez ki! Maria Treben: Egeszseg Isten patikajabol c. konyvbol mar azt is tudom, hogy hogyan kell oket szedni (nem zacskokba!!!), mikor szedni, hogyan szaritani, miben tarolni (nem femdobozban, nem zacskoban, hanem legjobb zold szinu uvegekben! Hoppa!) :o) Nagyon jo konyv ez is, ajanlom mindenkinek, mar itt is lattam mar leforditva es allitolag tobb, mint 20 nyelven megjelent, ugyhogy valogathattok! :o) (Ezt csak azert irom, mert en szoktam neha olyat csinalni, hogy ami erdekel, azt angolul olvasom el, mert kozben a nyelvet is gyakorlom es legalabb azt olvasom, amit szeretnek!) Aztan nagyon bejon a FOKHAGYMALEVES, aminek a receptje is tok egyszeru es nagyon finom lesz, az tuti!!! Maris irom: 5 dkg vajon lisztet piritani, 5-6 gerezd zuzott fokhagymat bele, kicsit tovabb piritani, aztan fel liter vegetas vizzel felonteni, felforralni es beleonteni 2 dl tejszint es ujraforralni! Ennyi! Arra figyeljetek, hogy nehogy veletlen edes tejszint ontsetek bele, hanem a "sima" fozotejszint! :o)
A recept kulonben Dorkatol jott, a keresztfiam anyukajatol! :o) Kosz! :o) Eletmento volt!
Na de vannak meg olyanok is, hogy hagymatea, akkor mezbe egy kis zuzott fokhagyma es azt enni egy kiskanallal 2 orankent... Szoval kerdezzetek! Foleg illoolajakkal kapcsolatban fejlodtem mar felig SZAGERTOVE!!! :o)
A kiscican viszont nem tudok segiteni sajnos, pedig mar nyar ota tusszog, de semmi javulas... Most is epp kopi le a billentyuzetet, de nem tudok vele mit csinalni... Sajnalom kirakni a hidegbe, legalabb nappal legyen benn, igy dontottunk, de az agyamra megy, hogy tusszog allandoan es bele a levegobe, amit mi is szivunk... :o( Ha valaki tud tanacsot macska-influenzara az szoljon legyszi!!! Mezet adtam neki, azt lenyalogatta szepen, de ki tudja segit-e...
Most bucsuzom, var az agyiko, hamarosan ujra jelentkezem! :o)

No comments: