Thursday 20 December 2007

Keszulunk am ezerrel! :o)

Hat ugy hozta a sors, hogy a tegnapra beigert Raffaello receptet ma fogom kozreadni, mivel a tegnapi nap elegge szorgalmasra sikeredett, ugyanis ajandekot csomagoltam anyoseknak (mert o mostanaban veszelyes tenyezonek szamit meglepetes teren, ugyanis eleg surun jon erre "leskelodni" mostanaban, hogy miket csinalok, igy muszaj volt hamar becsomagolnom a meglepiket, mielott meglatja ido elott! :o) (Az elso foto a szoveg elejen a kesz produktumokat tukrozi, meg egy picit "belelog" az unnepi buzank is, amely mint latszik is eleg gyer, szepen novoget, de ritka szalu...) Tehat tegnap ajandekot csomagoltam, sutirecepteket szereztem, tehat a mar emlitettek kozul lehet nehanyat levaltok a kovetkezokkel: almas- es vanilias retes! (Koszonet Moninak New Hampshire allamba! :o)) Az ok nagyon egyszeru: bejgli valoszinuleg kilove... :o( Ha csak nem veszunk valahol egy kicsit belole, akkor nem lesz, mert 1) makot ugyan vettem, de mint megtudtam nincs min ledaralnom (csak diodaralom van...), 2) a sodrofam tavaly elrohadt! Igen! Szo szerint! Vagyis inkabb bepeneszesedett es kizoldult! :o( Eleg gaz, de ez van, igy amig nbem szerzek be uj sodrofat, addig nem is lesz olyan altalam gyartott suti, amit sodrofazni kellene... Pedig mit nem adnek egy jo zserboert... :o( Na mindegy. Most ezert kulon nem veszunk ide sodrofat, hanem majd ha felkoltozunk, az uj konyhamba veszek! Vegulis minek kockaztassam, hogy mire felmegyunk lakni ujra bepeneszesedjen??? Nem erdemes... Ha mar a penesznel tartok, meg is jegyzem, hogy a rendkivul preciz de neha ketbalkezes ferj, a nagybevasarlasba indulasunk napjan befujta a falakat gombaolovel (mert ilyenkor van peneszveszely, leven hogy sz.r a szigeteles (vagyis semmilyen jobban mondva...) es alagsorban is lakunk, (fal kozepeig majdnem foldbe asva...), hat szepen minden evben elojon ez a rohadt penesz es egyik evben annyira, hogy meg a szekrenyben a ruhak is peneszesek, dohosak lettek, moshattam napokig!) Na, mindig elveszitem a fonalat... Szoval azert ketbalkezes, mert leontotte a farmerjat!!!! Az egyetlent, ami meg normalis volt es most tiszta foltos, mert ugye kimarta a szint a hipo... Klassz! :o( A hulye penesz miatt! Na ez meg egy ok, ami miatt mar alig varom, hogy felkoltozzunk, ha kesz lesz tavaszra a lakas... Visszaterve a sutesre: bejgli nem lesz, de mivel a retestesztat keszen meg tudom venni es nagyon egyszeru elkesziteni a fent emlitett 2 retest (a vaniliasat vaniliapudinggal, az almasat meg almatoltelekkel kell megtolteni, feltekerni azt szevasz!) :o) igy inkabb ezek lesznek az alternativa... :o) Ami eddig kesz: Stahl fele csokis taller, ami vegre olyanra sikerult, amilyennek valoban lennie kell! :o) (Lasd: 2. kep), vegre nem folyt szet, mint a multkor, es ha most penteken eljonnek a csajok (remelem igen!!!), akkor letesztelhetik az eredeti tallerokat! :o) Rengeteget gyartottam, kihasznaltam az anyutol kapott Celebration's-os femdobozokat (mert allitolag azokban 2-3 hetig is elall... Forras: Dorka) es most szep sorjaban gyartom minden nap a tobbi finomsagot... Ma reggel megcsinaltam a tegnap bekevert es hutobe rakott Raffaello golyocskakat, amikbol szinten lett egy rakassal, de jol bedobozoltam oket es varjak az unnepeket! :o) Remelem a Rudi nem veszi eszre, igyekeztem eldugni, csak egy kisebb talkaban hagytam kulon pentekre, hogy ezt is degusztalhassak a lanyok (ha jonnek!) (Itt jegyzem meg, hogy jo lenne mar tudnom a tutit, mert en keszulok, ugyhogy jelezzetek csajok! A pentek a Ti napotok! Grillezett hal is lesz! Olleee!) :o) Na, hol is tartottam... Ja! Raffaello! Barby! En igy csinalom: felolvasztok egy kocka Ramat es beleteszek 30 dkg cukrot es 2 dl vizet, jol elkeverem, aztan bele 30 dkg kokuszreszelek es 30 dkg tejpor. Jol kikever es be a hutobe, akar egy ejszakara is! Reggelre a Rama ujra megkemenyedik, vele egyutt az egesz cucc es lehet golyocskakat formazni, majd kokuszreszelekben megforgatni! Ja, es mikor formazom, en nyomok bele egy-egy szem mandulat a kozepebe... Hutoben tarolom, na nem kell attol felni, hogy megromlik, mert 1) tartos, 2) van aki elobb megeszi, mint hagyna megromlani! :o) Kulonben isteni! Nalunk ez a slager! :o) Foleg Karacsonykor... Talan mert olyan mini-hogolyora emlekeztet es kicsit nosztalgiam van... :o( Ha tudnatok, hanyszor megneztem az a Power Pointos "kepeskonyvet" aminek Winter Wonderland a cime (havas teli tajak, erintetlen ho, gyonyoruuu!!!) :o) Ha szoval: Raffaello golyok illusztralva a 3. kepen! Most azt varom, hogy mikor jon haza a jo ember (no nem varom tetlenul, mert mindjart megyek elmosogatni es nekiallok a furdoszobanak...), aztan ha hozott ujabb Karacsonyi lapokat valakiktol akik gondolnak rank :o) akkor azokat is lefotozom a kollekciohoz (mert ma-holnap lesz egy olyan kis albumunk, hogy kepeslapok, melyik kitol, hogy orokke emlekezzunk ezekre a kedves kis pillanatokra! Mert igenis oromet okoznak!!! :o) Nagyon!!! Emlekszem, "kiskoromban" (milyen hulye szo...) ugy vartam mindig a postast, hogy hozott-e nekem valamit, aztan apu mindig megelozott es eldugta ha jott valami nekem es csak kesobb adta oda, ezzel szorakoztunk... :o) Tok jo volt! Most meg azon agyalok, hogy majd az en gyerekeim elol is eldugja-e apuci a postat vagy bedobja, amint hazaer, mert mar olyan elege lesz a levelekbol, orul ha szabadul toluk! :o) Kulonben irnak am az emberek! Egyik nap lattam a taskajat! A vilag minden reszerol jonnek kepeslapok, mivel az itteniek szet vannak szorva a vilagban mindenutt vagy sokan vannak, akik ott maradtak dolgozni, ahova elvileg ideiglenesen mentek ki, mint pl. Nemetorszagban, Svajcban, Svedorszagban, Canadaban, Ausztraliaban, az USA-ban... Na, de csak azt akartam mondani, hogy nem en vagyok az utolso aki ilyenkor szeret igazi kepeslapot kuldeni legalabb a legkozelebb alloknak,a tobbieknek meg a vilaghaloba szojuk bele legbelulrol jovo szivbeli jokivansaginkat! :o) Na de valtsunk temat, mert megint elerzekenyulok...
Kolbaszt sutottem vacsorara!!! :o) jaj, kepzeljetek, ez a rengeteg hal meg tengeri cucc utan en ugy megkivantam a jo kis disznovagasos kolbaszt!!! :o) Mikor meglattam, hogy lehet ilyet venni a boltban, hat egybol betettem a kosarba egy nagyobb csomaggal, es tegnap ki is sutottunk belole 2-2 szalat (vastag szalat), mustarral ettuk vacsira, jo borsos volt, de sajnos messze sem olyan finom, mint, amit a regi szep idokben (amikor meg en is otthon laktam...) ettunk a disznovagas utani vacsorara... Mondtam is ferjnek, hogy jo lenne, ha egyik evben hazamennenk valahogy amikor disznovagas lesz a baabooeknal! (Baaboo=a nagymamam) Persze nem valoszinu, hogy meg tudjuk majd oldani a ho miatt, mert ezek a mediterranok nagyon nem mernek ismeretlen csapadekon keresztul vezetni... :o( Ugyhogy arrol almodni sem merek, hogy egyszer sielni fogok vegre! :o) Mert azt is jo lenne kiprobalni, de hat mindent nem lehet...
Na, most megyek, var a melo! Puszka es irjatok majd am!!! ♥♥♥



No comments: