Thursday 27 December 2007

Vegyes erzelmek: karacsony anyosek helyett a baratainkkal...


Hat elmult a "hivatalos" Karacsony 2-3 napja, de azert nekunk meg januar 6-ig Karacsony van, amig all a fa, amig meg elottunk a Szilveszter es amig szet nem szedjuk a dekoraciokat 3 kiralyok napjan, ami itt munkaszuneti nap am! :o)
Ideje megirnom, hogyan is folytatodott a tegnapi sztori, mert igen erdekes es varatlan fordulatokkal gazdagodott a mese...
...Ott hagytam abba, hogy anyosekkal eszunk az en szekelykaposztamat, de nem nalunk, hanem naluk, hogy aztan lelephessunk a baratainkhoz (akikkel tobb kozos tema van es jobb a hangulat, mint anyosekkal...) Tehat reggel miutan felebredtunk, mondtam ferjnek, hogy hivja fel anyost, hogy megyunk fel ebedelni es ha megmelegitettem, maris hozom a kajat es meg is teritek, sot, utana gyorsan el is mosogatok, de sietnunk kell, mert varnak mashova is... Na, itt kezdodott a varatlan (de mar egyaltalan nem meglepo fordulat...): APOS A TENGEREN VAN! Mondja anyos a telefonba... Fel fullel hallottam is, ugyhogy jol felment a vernyomasom es heves csapkodasok kozepette meritettem nekik egy kisebb edenybe szekelykaposztat, mikozben mondtam ferjnek, hogy mit mondjon neki a telefonba (azt, hogy maris viszem, aztan esznek, amikor akarnak!) Hat felrohantam, lecsaptam az asztalra a kajat (amin mar ki is volt teve anyutol kapott uj terito...), anyos mosolyogva fogadott (mint mindig...), de egy pillanat alatt eltunt a mosoly az orcajarol, ahogy latta, hogy ideges vagyok es bogok... :o( Jo, mi? Jo kis Karacsony... :o( O meg nem erti mi bajom?! (Ez meg jobb, nem?) Fogalma nincs miert sirok... Na aztan felvilagositottam: en keszulok, szaz eve meg van beszelve, hogy karacsony masnapjank ok jonnek hozzank (no ezen akartunk egy kis valtoztatast veghezvinni, hogy mi megyunk fel, de ez oly mindegy, a lenyeg, hogy egyutt legyunk...) erre apos (ahogy a Rudi szulinapjarol is elhuzott a suti elott, ugy tegnap is), lelepett a tengerre, mert olyan szep ido van, hogy fuuu, de lesz kapas es jo sok hal, hogy egy fillert se kelljen mas kajara kolteni meg veletlenul se!!! Szoval beolvastam jol konnyeimmel kuszkodve, hogy apos egy szemet, mert semmit es senkit nem tisztel, sot meg a pulcsit sem akarta megnezni, pedig kivancsi lettem volna ra, hogy tetszik-e neki (persze tetszik, de ezt is anyos mondta masnap...), ugyhogy en beragtam ra es mondtam, hogy soha nem kell nekem mar az o hala, mert mar unom, ez az igazsag! Akarmilyen jo is, hogy nem kell kajara kolteni es fuu, nagyon egeszseges, de azert ami sok az sok! :o( Hat erre anyos is elkezdett sirni es ugy mondta, hogy de csak az ebedig ment ki egy kicsit es mondta, hogy szoljak, ha kesz es jon haza!!! Na persze, keso most kifogasokat talalni, mert ha haza is jon, biztos nem szivesen, kulonben kibirta volna, hogy ma ki sem megy... :o( Ugyhogy vege! Igaz, anyost lenyugtattam, hogy nyugi, ne sirjon, en jol leszek 5 perc mulva (mert egy kicsit elhuzunk innen es jol fogjuk magunkat erezni, de ezt nem mondtam neki...), de mondtam, hogy o ne sirjon itt egyedul es ne izgassa magat, mert amit gondolok, azt ugy gondolom ahogy es hiaba mondja, hogy de ok mindketten uuuugy szeretnek es uuugy orulnek nekem, mert hat azt ki is kellene mutatni neha... Foleg ilyen alkalmakkor... Mindegy! Jovore majd maskepp lesz, majd semmit nem tervezek elore es foleg ajandekozas nem lesz! Igen, ezen is elgondolkoztam melyebben es tulajdonkeppen tenyleg semmi ertelme, mert csak a rosszat hozza ki belolem, mert ugy tunik, hogy anyagias vagyok, pedig neeeeem, ugyhogy amiket tegnap irtam a szappanrol meg a trikorol, az eleg durva (hozzam kepest), illetve nem ram vall, de hat ez jott ki belolem... :o( Sajnalom...
Na, szoval elgondolkoztam es mivel mar regen megbeszeltuk ferjjel, hogy az a celunk, hogy a gyerekeink majd szerenyek legyenek es ne kelljen nekik minden turot megvenni, mert kulonben hiszti, akkor mar elejetol szerenyen kell oket nevelni es nem elkenyeztetni... Meg kell majd tanulniuk megbecsulni a dolgokat, ugyhogy nekik lesz apro ajandek, de nem rengeteg es nem akkora, hogy hitelt kelljen miatta felvenni! Tehat ideje most elkezdeni bevezetni az ilyen jellegu ujitasokat, hogy addigra szokassa valjanak...
...Hat feloltoztunk es majd 1, 5 ora autozas utan odaertunk a hegyekbe a baratainkhoz, akiket nagyon szeretunk es ok is minket, es akiknek mindig szamit a velemenye... Nagy szeretettel vartak minket, ebeddel keszultek meg sutikkel, de en is hoztam egy egesz hadseregnek valo sutit, ugyhogy volt nagy lakmarozas, fenykepezkedes, aztan a ferjeink elhuztak a 30 literes kannaval, amit hoztunk a forrashoz vizet venni (nem mese, ez a valosag!!!), mert nagyon finom igazi vizet lehet nem messze toluk gyujteni! :o) Addig en meg a Mira ittunk egy kavet, jol kipanaszkodtam magam, elmondtam, amiket itt most nektek is, aztan tenyleg ugy dontottem, hogy majd nalunk is ugy lesz, ahogy naluk: szerenyen, de boldogan! Nekik 3 gyerekuk van es mindharom nagyon normalis! Nincs egyik sem elkenyeztetve es naluk sem szokas nagyon az ajandekozas, hanem inkabb minden evben karacsony tajan vesznek valamit a lakasba aminek mind orulnek es a fa alatt inkabb csak edessegek vannak (kicsit tobb, mint altalaban...) es ez igy van jol... Hiszen mi is mindig megvesszuk, amit kell, karacsony ide vagy oda, hat minek ide kulon kitalalni valami ajandekokat meg mittudomenmit... Ugyhogy ezentul majd figyelunk erre es en sem hagyom, hogy elvakitson a sok fenyuzes a bevasarlokozpontokban, mert nem ez szamit, hanem a szeretet, a josag, az, hogy teszunk, ha tehetunk valami jot valaki masert... Jol mondom? Na, ennyit errol... Lenyeg, hogy nagyon jol ereztuk magunkat tegnap delutan a baratainkkal, beszelgettunk egy nagyot es hetvegen ok jonnek el hozzank megnezni a mi karacsonyfankat es egyutt lenni egy kicsit...
Most csutortok van... Ferj meloban... Allitolag rengeteg posta felhalmozodott az unnepek alatt... Nagyon remelem, hogy mi is kapunk meg jo sok kepeslapot! :o) Majd fotozom oket es beteszem a tobbi kepeslapokhoz az albumba! :o)
Most bucsuzom, megyek zuhanyozni, aztan osszeszedem a ruhakat, vasalas, mosogatas es a szokasos "hetkoznapok" karacsonyi hangulatban... :o)
Kozben elkeszult a karacsony 2007 album is, kompletten, az elejetol a vegeig... :o)

1 comment:

Reni said...

Drága Rumo!Már tegnap akartam írni az anyós és a karácsony témához...helyette megírtam a saját blogomat ...benne ez a téma is!
Én anyósom még szappant és trikót sem vett,sőőőőt nem is találkoztunk,mert nem voltak hajlandóak eljönni a Gábor nővéréhez!Nem is tudják mit kaptak tőlük a gyerekek,mert ők még soha nem vettek maguktól nekik semmit,csak adnak egy kis pénzt és részükről kész a karácsony...télapóra sem kapott még Áron sem egy nyamvadt mikulást sem...igaz nem is szereti a csokit!
Na ennyi voltam,,,,