Saturday 15 March 2008

Iranban jartunk? Vagy Tibetben???

"Hat persze... Mar megszoktuk!" - mondana most valaki kozuletek, hiszen valoban eleg sokszor elofordult mar, hogy amint leirom, hogy ma mit tervezunk, megjon Rudi es 2 percen belul 360 fokos fordulat es tervvaltoztatas... :o) Igy alakult ma is eppen... Vartam, hogy majd hazajon es reggeli utan csiszolunk, erre benyogte, hogy kar lenne kihagyni ezt a szep idot es hetfotol szerdaig megint esot hivnak (az Indianok... :o)) ugyhogy menjunk inkabb kirandulni, ha benne vagyok en is... Nos: en mikor NEM vagyok benne??? Ugyhogy osszedobtam a hatizsakot es leleptunk kirandulni! Skradinba mentunk eloszor (itt folyik ossze a Krka folyo a tengerrel, vannak hattyuk, hegyek, nagyon szep varoska...), utana innen elmentunk - ezt nem is terveztuk, de igy alakult - a knini varba! Knin varosa kiralyi varos, itt koronaztak anno a horvat kiralyokat es a 1991-es haboru alatt is komoly harcok folytak erre, fokent mivel a varos lakossaganak a fele horvat a masik fele szerb... Meg is latszik a varoson, meg az egesz kornyeken, hogy nemreg itt oriasi pusztitasok zajlottak, nehany hazat a kornyekrol sikerult is lencsevegre kapnom, de nagyon szivfajdito latvany, foleg eloben... :o(
Skradinba erve setaltunk egy nagyot a napsutesben, aztan elmentunk egy-egy pizzara es mivel meg mindig vegetarianusok vagyunk, hat a zuram 4 sajtosat rendelt (Quattro Formaggi) en meg funghissat vagyis gombasat (gombas, sajtos, paradicsomos, oreganos). Az enyem volt a finomabb, de adtam belole neki is, a maradekot meg dobozba kaptuk es epp most tunteti el az utolso morzsat is mikozben boxot nez a Euro Sporton... (Ezert is irok en meg ma, mert semmi film nincs es holnap reggel tuti nem lesz kedvem hozza...) Hat a pizza azert ma jol odatett nekunk, mert annyira fajt mindkettonk hasa kesobb, hogy tuti ettol lehetett!!! A kelt teszta, amely a meleg gyomorban meg dagad eves utan is, jaj, borzaszto, nem is birok ragondolni megint, a Rudinak meg mar kutya baja, mar meg is ette a maradekot... :o) A pizzanal sokkal jobb volt, hogy rovidujjura lehetett vetkozni mar! Alig varom az igazi tavaszt!!! :o) Nos, Skradinbol Kninnek vettuk az utat, ez egy kisvaros a hegyekben, at kell menni sok kilometernyi pusztasagon, koparsagon, neha hosszu kilometereken at egy autoval vagy emberrel sem talalkoztunk, aztan megjottunk Kninbe es rajottunk, hogy megis van elet a parton kivul is! :o) Itt autoval vegigmentunk a varoson, mert azert annyira nem erdekes, hogy meg is alljunk setalni es mar 4 ora mult, muszaj volt inkabb a varra hagyni a besotetedesig visszalevo idot... Hat itt kezdodtek a gondok... Rudit kikeszitette a szamtalan kanyar idefele es a pizza is hatott, ugyhogy semmi kedve nem volt felmaszni a varba! Na mondom:" jo vagy oregem, itt vagyunk es most nem megyunk fel??? Na ne izeljal maaaa!!!" Na de ilyen szep es kedves szavakkal sem birtam ravenni, ugyhogy o szepen leult egy kavezoba a var labanal, en meg a 10 kg-os hatizsakkal felmasztam egyedul! Direkt nem adtam neki, martirt jatszottam, hogy kicsit lelkiismeretfurdalast okozzak, duzzogtam egy sort, de megsem lett jobb ettol a helyzet, mert magam varaztam... Mire leertem meg ibolyat is szedtem neki, mert fenn a varban a szep tajat csodalva volt idom elgondolkozni magamon es ugy ereztem most tenyleg szemet voltam, muszaj valahogy kiengesztelni, megiscsak elhozott ide es megiscsak egy faraszto munkahet van mogotte... Ugyhogy szedtem ibolyat es bunbano keppel atnyujtottam amikor leertem es csak annyit kerdeztem, hogy: "Beke?" :o) Beke! Minden rendben volt, ittam en is egy asvanyvizet es ideje volt hazaindulni... A tortenetnek itt kozel sincs meg vege, mert: a haza Rudi szerint nem arra van ahonnan jottunk, mert o meg egyszer nem birna ki azt az utat!!! Hat masmerre indultunk... :o) Szerencsere uzemanyagot tankoltunk idefele, ugyhgy barhol maradunk, akarhol kotunk ki, valahogy hazajutunk es kajank is van meg a hatizsakban... :o) Igy vettuk labunk ala az ellenkezo iranyu utat es kerultunk Iranba vagy Tibetbe, mar magam sem tudom... Ma osszesen jo 300 km-t tettunk oda-vissza egyutt, pedig Skradin vagy 40 km-re van, Knin meg mondjuk 80-ra... Ehelyett mi ossze-vissza tekeregtunk "hazafele" olyan es akkora kopar hegyeken at a szurkuletben, hogy mar komolyan feltem kicsit a farkasoktol meg a medvektol, hogy mi lesz ma velunk, hogy fognak rank talalni a hegyi mentok itt, ahol a madar sem jar!!! Megint zero szembejovo forgalom, viszont kanyarbol, emelkedobol es lejtobol annal tobb! Sehol egy qrva tabla!!! Semmi ami jelezne, hogy "ne egyenesen menjel baromarcu, mert az ut eles kanyar balra!" - es ha veletlen egyenest hajtasz, nincs korlat ami visszatartana attol, hogy egy pillanat mulva mar a 100 meteres szakadek aljan fekudj osszenyomoritva a kocsiddal es alulrol szagold az ibolyat! Azt sem tudtuk merre megyunk, terkepunk sem volt, a dzsipieszt meg meg nem ismerik mifelenk... :o) Korbe-korbe kocsikaztunk, olyan erzes volt, mintha Tibetben lennenk vagy Iranban, mar lestem, hogy mikor allitanak meg a katonak es furjak at az agyunkat! Aztan megerkeztunk vagy 1,5 ora kanyargas utan a pokolbol ugyanoda ahonnan elindultunk!!! Pedig nem fordultunk meg kozben!!! Nagyon erdekes... Szerintem ezzel a kerdessel mar nem is kell egyaltalan foglalkoznunk, mert ez egy az olyanok kozul, amikre nincs valasz... Nem letezik... Ugyhogy ezennel le is zarom a kutatast, bar szerintem a zuram nem birja ki es holnap csakazertis megnezi a terkepet, hogy kideuljon, hogy mi vagyunk-e a hulyek vagy... Nincs vagy! Mi vagyunk! Slussz! :o) Egyet sajnalok: hogy sotet volt mar es nem tudtam a kocsibol fenykepezni... :o(
Este 8-ra ertunk haza, de azert osszesegeben ez is egy jo nap volt... Szines... Nem csak a programtol, de meg a sok husveti tojastol meg nyuszitol, amit ma beugrottam Kninben megvenni a LIDL-be, mert igazi, fini german csokira vagytam iden! :o) Ezek fogjak disziteni a tegnap kikeszitett es meg egy darabig "hianyos" ket kiskoasarat az unnepi asztalon... :o) Vettem kiscsibet is egy csomaggal, meg egy vegyes katicabogar-svabbogar csokimixet, amibol anyosek megkapjak a svabbogarakat! :o) (Neeeem aaaam! Mindenbol vegyesen kapnak egy pici kostolot, amolyan szimbolikusan, hogy kicsit erezzek, hogy azert "szeressuk" mi oket (neha... egy picit...) :o))
Fel 10 van... Holnap Viragvasarnap!!! :o) Itt nem barkaszenteles van, hanem olivaagacskat kell vinni a templomba, de mivel anyos minden evben nyomul, hogy o hozza nekunk a mar megszentelt agacskat, hat iden meg is teheti, mert ma ugy kifaradtunk, hogy nincs is kedvunk reggel azert felkelni, hogy nyomorogjunk a tomegben (mert ilyen alkalmakkor minden "demon" tudja hol van a templom...) :o) Mi nem megyunk... Eddig legalabbis igy van, de aztan ki tudja holnap mi lesz... Lehet megis ravesszuk magunkat delutan es elruccanunk a varosba, ahol egesz nap szentelnek agakat... Ki tudja... Tavaly ilyenkor Sinjbe mentunk ami egy nagyon hires itteni zaradokhely es ut kozben az ut szeleken porgetett baranyt ettunk salataval... Iden barany sem lesz, mert mar nem husozunk, meg husveti sonka sem lesz... ??? Egyelore nagy homaly, hogy akkor mi a fraszt egyunk Husvetkor, de majd kiagyalunk valamit... :o) Franciasali lesz mindenkepp, sutok egy turos-gyumolcsos-zselatinos sutit meg meg egy valamilyet, lesz ujhagyma, torma meg fott tojas a sonkabol meg keresunk valami vega verziot szojabol, hatha letezik ilyen is... :o) Az ebed meg anyoseknal lesz, gondolom tekintettel rank: valami halas cucc, ugyhogy semmi kulonos... :o) Most viszont megyek pihenni en is, hosszu volt az nap (meg az ut Iranbol...) :o)
Mai fotok:

No comments: