Sunday 18 May 2008

Ellopott pillanatok, avagy bevezeto egy munkanapom reszleteibe... :o)

Vasarnap reggel van... 8 ora mult. Itt ulok az irodaban es dolgozom... :o( Vagyis most epp varakozo allaspontban vagyok, mert akik tegnap ejjel erkeztek vendegek az egyik hajora, ok csak ma "csekkolnak" be, ha felebredtek... Ugyhogy itt vagyok, ugyeletben... :o) Az ido pocsek... Mindenki bagyadt, szomorkas, eros shirocco (yugo) van es nagyon esore all... Sotet es komor minden... En is elegge "nyomi" vagyok... Aludtam volna meg szivesen, de nem tehettem meg ma, majd holnap meg kedden, mert ez a ket napom lesz szabad... :o) Hetfon mondjuk nem alhatok sokaig, mert mennem kell a varosba nyugdijbiztositohoz, vasarolni es intezni ezt-azt... Ebedre persze haza kellene erni, mert aposnak lesz szulinapja es meg vagyunk hivva... Jut eszembe: neki is kellene venni holnap valamit... Mondjuk egy jo bort... Azt mindig bevallalja... :o)
Igertem, hogy megirom egyszer mibol all egy munkanap... Nagy vonalakban leirom ma, hogy mibol all egy szombat, amikor hajovaltas van, de tenyleg csak nagy vonalakban... Eloszor is a legkort, hogy aterezzetek: mindenki rohan, kapkod, idegeskedik... :o) Ez az alap. A munka pedig abbol all, hogy a fizikaiak hajokat mosnak kivul-belul, takaritanak, mi az irodaban intezzuk a hajok visszavetelet, a fiuk jonnek idonkent check out listaert, ami abbol all, hogy atnezik, hogy minden megvan-e, minden rendben van-e es mennyi fogyasztas volt, fel lett-e toltve a tank a vegen vagy elmulasztottak ebbeli kotelesseguket, mert akkor fizetni kell az uzemanyag arat plusz 50 EUR buntit (mivel vannak koltsegeink, hogy ezt magunk intezzuk utolag...). Ezzel egy idoben meg kb. szaz dolgot csinalunk egyszerre, ugyanis ilyenkor a hajok nem csak visszajonnek, hanem aznap mennek is, tehat muszaj ideges es azonnal indulni akaro uj vendegek idegeit csillapitani, nyugtatgatni, hogy amint keszen van a hajo, atvehetik es mehetnek is, de sajnos sokan nem tul megertoek, pedig minden papirjukban az van, hogy este 6-kor van a check-in... :o) Jobbara magyarok, akik turelmetlenkednek es szeretnek komplikalni, de akad egy-ket osztrak okos tojas is... :o) Az uj vendegek papirjait is intezni kell, bevinni gepbe a crew listet (utaslistat, azt, hogy kikbol all a legenyseg es ki a captain!) :o) Be kell vinni a netre az egesz legenyseget, majd ezt kinyomtatni nekik is es magunknak is egy-egy peldanyban... Atadni a hajo papirjait, amik tobbek kozott tartalmazzak a hajo forgalmi engedelyet, a biztositasi papirokat, mukodtetesi engedelyt (mint charternek vagy kolcsonzonek, hogy legalisan mukodteti a hajoit...), aztan minden reggel jon faxon az aktualis idojarasjelentes 24 orara elore 4 nyelven... Ezt kell fenymasolni, betenni a sajat fakkjaiba a recepcios pult szelere es mindenki vihet belole (ma mar 5-en voltak kerdezni, hogy milyen lesz az ido... Szegenykeim... :o( ) , akkor amit atadunk meg az a pilot-book, amiben benne van minden info amire szukseguk lehet a tengeren (melysegek, hol milyen mely, milyen a talaj stb.), aztan 2 csomag navigacios terkep (az eszaki es a deli partrol), a hajon pedig varja oket a megagyazott kabinjaikon es a szep tisztasagon kivul meg egy pezsgo, egy asvanyviz es foldimogyi... :o) Neha bor van pezsgo helyett, van amikor sor is, ami eppen akad... Ezeknek az elkonyvelese az en dolgom minden hajokiadas utan, be kell vinnem hajonkent, hogy mibol mennyit adtak ki... :o) Szoval van melo boven, nem unatkozunk... Raadasul a bookingokat (fogalalasokat) felirjuk a neten is es a sajat szerverunkre is, ami nem mindig egyezik es szokott belole lenni kisebb-nagyobb gond, ugyhogy minden szabad percunkben (amibol nem sok van, de akad...), eme ketto egyeztetesevel foglalkozunk, hogy kiszurjuk idoben az ilyen bakikat, meg mielott megerkezik ket vendeg-csapat egy idoben, egy hajora, mert akkor sz.rban leszunk... :o) Termeszetesen penz-munka is van ilyenkor, mert akik visszaerkeztek es tavozoban vannak, nekik ha kauciot hagytak itt, akkor azt kell kiosztanunk, akik meg mennek, azoktol beszedni vagy a kauciot, amit ha nem tesznek kart a hajoban, akkor teljes egeszeben visszakapnak, vagy biztositast ami a charter-arnak az 5%-a vagy minimum 100 EUR, ha azt a charterar 5%-a nem eri el... :o) Szoval van hova koncentralni, de neha tenyleg keptelenseg, mert akkora a tumultus, hogy egyszeruen elvesz az ember figyelme meg ugy is, hogy ketten vagyunk ra... Pl. fekszik x penz az asztalon es egyikunk sem tudja, hogy ezt ki es mire hagyta itt es ilyenkor le kell kicsit csillapodni (ha tehetjuk, ha epp nem toporzekolnak oten a reci korul...) es visszaporgetni a "filmet", hogy rajojjunk, milyen penz ez most itt... :o) Kozben vannak e-mailben, telefonon, ujabban Skype-on is ("hala" nekem...) :o) erkezo kerdesek, megkeresesek, ajanlatkeres, amivel szinten illik foglalkozni, mert minel elobb kapnak valaszt, annal nagyobb esellyel veszik ki a hajot tolunk, kulonben elveszhet avendeg... (Sajnos ujabban en ugyanezt keptelen vagyok megtenni az apartmanokkal kapcsolatban, mivel este mar enni sincs erom, nem am meg otthon is gepezni, foleg olyan napokon, amikor reggeltol estig vagyunk, ahogy penteken meg szombaton is... 12 oraztunk...) Na, most befejezem szepen, majd meg maskor irok nehany erdekesseget, egyelore elegedjetek meg ezzel a kis betekintessel en pedig megyek es fozok magamnak egy kavet, mert meg mindig elegge fejbe vagyok vagva... :o)

No comments: