Monday 21 July 2008

Szuz Anya Unnepe, zaporeso es egy fagyi anyos teraszan... :o)

...Tegnap felkeltunk koran, hogy meg idoben leerjunk a korzora es lassuk, hogyan hozzak le azt a hires Szent kepet a Szuzanyarol a templombol es teszik ra az egyik viragokkal diszitett csonakra, amin mikrofonba predikal a pap, amig eljutnak tengeri kormenetben a templom feloli szigeti oldalrol a szemkozti felsziget vegeben allo Kapolnaba, ami a "kapolnai" Szuz Anya nevet is adja, mert itt igy nevezik... Ez az unnep helyi, nem orszagos... Arrol szol, hogy megjelent a Szuzanya ezen a helyen, meghozza 3 alkalommal, amikor a rogoznicai nepnek szuksege volt a segitsegere, mert nagy baj vagy betegseg fenyegette oket... Mindharom alkalommal ezen a helyen jelent meg, a felszigeti resz vegeben, ahol ma Kapolna all ennek emlekere... A tegnapi szabadteri mise alatt is elmondta ezeket a pap es meg azt is, hogy azert valasztotta epp ezt a helyet, mert innen a legszebb a kilatas a tavolba, a nyilt tengerre es csodaszep bekes termeszet veszi korul...Egy kis erdo van a kapolna korul, itt kerestunk mi is arnyekot a rengeteg tobbi emberrel egyutt, akik tegnap eljottunk az unnepsegre... :o) Jo sokan voltak! Ilyenkor vannak akik csonakokkal, hajoikkal kiserik a Szuz Anyat a templomtol a kapolnaba, ahol eredetileg a kep helye van, sokan usznak a csonakok kozott, a tobbiek pedig gyalog kiserik vegig az uton a Kepet es imadkoznak kozben... Mi tavaly elott csonakkal mentunk, mert epp itt voltak kisvardai barataink es szerettunk volna nekik nyujtani egy kulonleges elmenyt, tavaly pedig lent sem voltunk, mert epp aznap volt vendegvaltasunk es rohamosan kellett takaritanunk... Iden viszont vegigjartuk az Utat, vegighallgattuk a miset es meg kepeket is keszitettem, hogy egy kicsit Ti is beleerezzetek ebbe a hangulatba... Egyebkent a mise alatt vegig valami olyan fura erzes jott ram... Nem rossz ertelemben fura, hanem jo ertelemben... Parszor kirazott a hideg, olyan libaboros lettem egy-ket alkalommal... Azt mondja a Rudi, hogy Isten jelenlete van ilyen hatassal az emberre... O is erezte es ettol olyan jol voltunk egesz nap... Raadasul meg egy csoda is tortent tegnap! :o) A szabadteri mise utan valahogy annyira ehes voltam mar, hogy mondtam a Rudinak, hogy ehetnenk valamit valahol hazafele... Anyos semmi speci ebeddel nem keszult (erdekes, mert ilyen alkalmakkor kellene inkabb unnepelyesen osszeulni, mint otthon bucsukor, na de mindegy, szoval, anyos amugy sem keszult, ugyhogy bementunk a Siestaba kajalni...) Rudi vegetarianus tanyert rendelt, en meg szokas szerint a rakos tesztat (mert imadom!) :o) Aztan szep nyugis tempoban hazaballagtunk es mar majdnem az utcaba ertunk, amikor a fak alatt a sok parkolo auto kozul az egyikbol valaki odakialtotta a nevemet! Ugy meglepodtem, hogy hirtelen azt sem tudtam, fiu vagyok-e vagy lany... :o) Egy tavalyi vendeg csalad jott es szallast kerestek epp, amikor megszolitottak mar epp indulni akartak, mert anyos mondta nekik, hogy nincs hely es mi alszunk... :o) Hat... Nem mondom... Jo kis hazudozo!!! Egyreszt, mert ha nem valaszolunk neki mikor bekiabal a zart ajto elott, az nem feltetlenul azt jelenti, hogy alszunk, hanem esetleg nem is vagyunk otthon, masreszt meg o nincs is beavatva, hogy mikor mennek es jonnek a vendegek, tehat hogy mondhatja, hogy nincs hely, amikor VAN! Szoval a Csoda, amit emlitettem az pont ez amirol most irok... En kertem a Joistent, amikor lemondtak 2 hetet, hogy csak segitsen, hogy legyen valaki, mert most naon penzszukeben vagyunk, hogy keszul a lakas, erre egyszer kuldte az Andiekat varatlanul, es pont aznap, amikor Andiek hazamenni keszulnek delutan, pont aznap erkeznek a kovetkezo varatlan vendegek, akik ugy megleptek, hogy eloszor azt hittem, hogy en felejtettem el, hogy ok ma jonnek, aztan vegul tisztazodott, hogy neeeem, hanem ok estek be veletlenul Montenegrobol hazajovet, hogy ha van esetleg valahol hely, akkor ok meg szombatig maradnanak egy kicsit nyaralni... :o) Szoval, annyi sok tenyezo esett egybe, hogy ez pont igy osszejojjon, hogy en valoban nem tudok mast mondani, mint hogy ez egy csoda!!! Ha nem azon az uton jovunk fel, amihez a Rudi ragaszkodott, mert arnyekosabb, hanem a korzon at es a sikatoron keresztul erkeznenk, akkor szepen a haz elott jutunk ki es nem is latjuk, hogy ok meg ott az utca elejen allnak es mintha sugta volna nekik valami magasabb hatalom, hogy ne mozduljanak, mert mi mindjart jovunk es meg is lesz a szallasuk! :o) Ugyhogy osszehoztak ezt az Egiek nekik is meg nekunk is! :o) Gyorsan kitakaritottam az apartmant, aztan miutan szepen bekoltoztek, mi ugy gondoltuk, hogy megerdemlunk egy kis strandolast igy este 7 utan legalabb... Kimentunk a nyilt tengeri oldalra, ahonnan csodaszep naplemente kozben usztunk a bekes tengerben... Tenyleg bekes volt a tenger, alig volt nehany hullam... Delutan feltettem kukoricat is foni, ugyhogy azt is vittuk magunkkal es jol is esett uszas utan egy kis energiat bevinni... :o) Ugy dontottunk, hogy augusztustol minden este ki fogunk ide biciklizni, uszunk, megnezzuk hogyan megy le a nap a "tengerbe" es hazabringazunk vacsizni... :o)
...Megint ket reszletben irom a mai bejegyzest... Most folytatom... Delutan hazaerve a munkabol anyosnal ebedeltunk, majd nekialltam az also apartmant kitakaritani, mert jottek a kovetkezo vendegek... Igaz, mar delutan 1-kor megerkeztek, de kertem, hogy legyenek turelemmel, mert en 4-ig dolgozom es csak utana tudok nekiallni... Hat most fejeztem be nemreg, mert kozben beszelgettunk is sokat, de azert vegeztem... Rudi valami hajot babral valahol, ebed ota nem is lattam... Most jottem le anyostol, meghivott egy fagyira (hazi gyartasu!) :o) ugyhogy kiultunk kicsit a teraszara es behabzsoltunk egy kis vaniliafagyit csak mi ketten!!! :o) Keszitettem anyosrol is egy-ket kepet, mert van aki hianyolta mar, hogy ot sosem fotozom le... Hat most nezhetitek! :o) Az eso is eleredt kozben, olyan tropusi zivatar szeru, de nem tartott sokaig... Esos kepet is csinaltam, ha mar ott ultem anyos Vilaglato teraszan! Annyira jo toluk a kilatas!!! Pedig csak egy szinttel vannak feljebb, mint mi...
Na, ennyi voltam mara, mert erzem, hogy le kellene zuhanyoznom... Hiaba: fulledt meleg, takaritas... :o(
Boldog szulinapot kivanunk mara az unokatesomnak Anikonak, a baratnomnek Bettynek, anyukam unokatesojanak Melbourne-be, aki valoszinu ezeket nem is olvassa, mert nem tud magyarul :o) es Lettinek Siklosra, vagy ahol eppen most nyaralnak... Ha valakit kihagytam: bocsi... :o)

1 comment:

Anonymous said...

Thanks. Im Inspired again.