Sunday 19 October 2008

Elteto, termeszetes, kristalytiszta...



Na vajon mirol beszelek? Hat persze! Persze, hogy a VIZROL! :o)
Kihasznaltuk a mai napsuteses vasarnapot es elmentunk kirandulni a forrashoz, ahol a multkor is jartunk, amikor nem volt mukodokepes elemem a gephez... Most viszont keszultem! Nem csak elemekkel, de elemozsiaval is, meg egy jol megformalt tervvel indultunk el ma reggel otthonrol! A terv reszei a kovetkezok voltak: 1) autovasar (ezt egybol le is fujtuk, ugy, hogy meg ki sem fordultunk a foutra, mivel emez csak delig tart, mi meg 11-kor tudtunk csak elindulni otthonrol...), 2) zoldseg-gyumolcs beszerzes, 3) valahol valamit enni, 4) venni ket pledet vagy pokrocot (sosem tul korai gondolni a huvosebb napokra, meg akkor is ha per pillanat olyan jo ido van, hogy azon gondolkozom, hogy uszok egyet holnap!), 5) kirandulas a forrashoz es egy heti vizellatasunk erdekeben tett jo kondit kivano gyakorlatok elvegzese (ertsd: 15 L-es demizsonok (2 db) cipelese a forrastol a kocsiig szorozva 2, mivel nem birtunk - akarhogyis gondoltuk - kulon-kulon elcipelni az egy-egy demizsont, mert nem olyan konnyu am az!) Nos, a nap jol sikerult! Ezt a konkluziot igy a vegen mar ugy erzem lezarhatom, hiszen itthon vagyunk es minden jo, ha jo a vege... A tortenet viszont nem mindig folyt olyen gordulekenyen, mint ahogy torkunkon folyik le a forrasviz... :o) Mondom: a zuram otthon hagyta a penztarcajat, benne azzal a hitelkartyaval, amivel ujabban vasarolgatni szoktunk... Igy - meg szerencse - az enyemmel kellett fizetni, amit nem mindenhol fogadnak el (de szerencsere ma mindenhol elfogadtak!) :o) Elso korben beneztunk az ujonnan megnyilt BauMax-ba, ahol meg nem jartunk, ugyhogy megcsodaltam a KERT reszleget, kivalogattam, milyen viragaim lesznek ha eltunik a rumli a lakasbol es a terasz sem komuvesraktar lesz (ami most), aztan "talaltam" (mert azt nagyon tudok! :o)) nehany dolgot, ami jol jonne nekunk: uj teregetoskosar (mert a reginek letortek a fulei, ennek meg egyaltalan nincsenek, ugyhogy ez a veszely nem fenyegeti (vagyis vannak, de egybeolvasztva a kosarral, nem kulon "hozzaizelve"!), aztan egy par rozsaszin gumikesztyu (mosogatashoz, takaritashoz, mert vigyazni kell az egeszsegemre es ezt mindig csak terveztem es csak egyszer regebben hasznaltam is egy darabig, de most ujra fogom!), aztan egy uj felmosofej (ez az ami mindig kell, amig itt tart a cirkusz...), egy fonott kosarka tengeri fubol (mert nem volt draga es imadom a fonott kosarkakat! ) :o), egy darab Palmolive erzekeny borueknek mosogatoszer (bar a boromet a rozsaszin kesztyu vedeni fogja, de azert jobb, ha ez is sensitive!) :o) tovabba desztillalt viz, mert en annyit vasalok, hogy ez tenyleg nagyon kell (raadasul 5 L-es kannaban, amit vegul a penztarig nem cipelt el a Rudi, mert megunta es letette valahol (kosarunk, kocsink nem volt, mert nem terveztunk vasarolni semmit...) aztan hazafele jutott csak eszembe, hogy nem lattam a desztillalt vizet a penztarnal... Innen aztan a Brico Store kovetkezett, ahol szinten viragnezes 5 percig, majd megvettuk a ketto darab akcios 15 L-es demizsont, hogy legyen miben hazahozni a forrasrol a vizet... Rudi nagyon eroskodott, hogy legyen 1 demizson es 25 L-es, de en nem eresztettem es meg igy is majd belegebedtunk amig egyet elcipeltunk arkon-bokron at (lasd: kepek) a forrastol az autoig... Majd visszasetaltunk a masikert is es azt is csak ketten tudtuk elhozni, mert meg nem tul jo a kondink, de a parom haverja meg annak a felesege ugyanezt egy darab 30 L-es kannaval tudjak mar kivitelezni, de ok mar par eve innen isszak a vizet... Talan a viz a csodatevo??? A benne levo elteto ero??? Megmondom majd par honap mulva! :o) A forras egyebkent egy nagyon klassz hely! Nekem legalabbis nagyon bejon! Bekes, nyugodt, korulotte rengeteg noveny meg a hatalmas Mosor hegyseg, amit bizony van merre bejarni! Ha mar igy benne vagyok a forrasos temaban (bar elotte inteztuk a zoldseg-gyumolcs beszerzest meg az ebedet (amirol bovebben majd kesobb...), de folytatom a forrassal, ha mar itt tartok... A viz jeghideg!!! Eloszor csak szivtuk be a friss levegot es dumcsiztunk a koveken ucsorogve, elvezve a termeszet szepseget es a viz csobogasanak muzsikajat, majd ettunk egy-egy tokmagos rozsos peksutit, amig az uj demizsonok aztak a vizben, hogy tisztak legyenek mielott ivovizet ontunk belejuk, mert megiscsak ujak... Aztak a demizsonok es aztak a kupakok is, hala az en nagyon okos es ertelmes ferjuramnak, aki egy suhintasra bedobta oket is a sziklarol, ahova letettem, mondvan, hogy oket is mossuk meg... Neztem, de nem szoltam semmit... Mondom, inkabb nem szolok, mint a vegen elusszanak es en leszek a hibas, mert "elkiabaltam"! Nos, nem is kellett szolnom: az egyik kupak eluszott egy ko ala, amit maga Guliver sem tudott volna megmozditani, az en uram viszont igen! :o) Na nem egybol, mert elobb odahordta a fel erdot, regi, eros agakat, de mindig a ko gyozott, az agak tortek... Probalta jobbrol, probalta balrol, aztan terden allva, majd felig fekve (helyzet illusztralasa a mai kepek kozott...) , en csak rohogtem magamban, de merges is voltam egyben, mert kupak nelkul a 15 L-es demizson semmit nem er es igy nem 30 Liter vizet viszunk ma haza, hanem csak 15-ot... Na de addig, addig eroskodott, mig vegul abbahagytam a fotozast es segitettem neki megfogni, megemelni, bedugni, kovet alatenni, aztan egyszer csak meglattam OT!!! Az agyonkutatott KUPAKOT!!! :o) Ott volt a nagy ko alatt, jol latta a zuram, csak en nem hittem neki... :o) Vegul egy kisebbet kellett elmozditanunk ami mellette volt es ki lehetett venni a kupakot! Alleluja!!! A pillanatot meg is orokitettem! Ezt muszaj volt, hogy azert ne azt konyveljetek el, hogy milyen benak vagyunk, hanem, hogy minden "hulye otlet" (kupakbedobas peldaul...) ellenere azert van potenciank! :o)
Na akkor most meg nehany szo az ebedunkrol es tuzok is innen vacsorazni...
Ma nincs Makrovega... Vasarnap mindig szunnap van, mert vasarnap vannak a fozo orak... Igy kenytelenek voltunk a bevasarlokozpont gyorskajaldajaban enni fustben, tomegben, zajban... :o( Amikor sorra kerultunk, nagyon diszkriminalva ereztuk magunkat, foleg a Rudi, mert nem adtak neki krumplit!!! :o))) Azt mondta a no, hogy nem ehet krumplit brokkolis-karfiollal, mert a krumli koret hus melle! Aztan azt kerdezi a Rudi a notol, hogy oke, en nem eszek hust, akkor krumplit sem ehetek?! Na es akkor mivel ehetek krumplit? Erre felsorolja a no az osszes lehetseges hustfajtat melle: csirkemellel, marhaszelettel, rantott szelettel blablabla... Vegul mar nem birtam, hogy ne mosolyaogjak rajtuk, mert egyik pihentagyubb volt a masiknal, mire mutattak egy padlizsanos, cukkinis, paprikas tesztat, hogy ezt valasszuk, mert ebben nincs hus es ez melle lehet kerni brokkolis.karfiolt is! :o) Hurra! Nagy harc volt, de vegul ettunk valamit! :o) Jo lenne ha erezhetoen gyorsabban fejlodne a vilag, hiszen nem mi vagyunk az egyeduliek akik nem esznek hust, itt a turizmus szive, talan gondolni kellene a vegetarianus turistakra is, akik ide jarnak es itt hagynak egy csomo penzt, talan nem kellene oket is korlatozni alapveto emberi jogukban, hogy azt egyenek, amit akarnak... :o) Na de a remeny hal meg utoljara, ahogy ujabban mondogatni szoktam...
Pokrocot is vettunk, finom puha anyagbol, nem vastag, olyan lenge, de nagyon puha es olcso volt!!! (Mostanaban ez is szempont ugyebar...)
Most bucsuzom, vegezetul nezzetek meg a mai kepeket... Ha lesz idom, fel is iratozom oket meg ma, ha nem, akkor meg ugyis tudjatok, hogy mi van rajtuk... Hiszen a sztorit elmeseltem... :o)

1 comment:

calmblog said...

Jó kis beírás kerekedett a vízzel kapcsolatban:) Mindig nagy levegőt kell vegyek, ha végig akarom olvasni egyszerre a beírásodat, mert nem sajnálsz se időt, se energiát arra, hogy mindent aprólékosan leírj. Olvasni olyan, mintha ott lennék. A hab a tortán pedig a Te képet, ahol guggolsz a pataknál. Hogy miért is?
Hát a T-sirt (a pólód). Láthatóan egy AU zászlóba csavartad magad, hát ennyire vágysz kenguruföldre ?? Szóval örültem a képnek is és az élmény is jó volt. Csak így tovább, pusz : E