Sunday 12 October 2008

Hiperaktiv szombatunk...

...Gondoltuk, kihasznalnank ezt az ujjatlan poloban maszkalos idot, amig meg tart es elmentunk tegnap kicsit csavarogni... Ahogy a varost elhagyva a hegyek fele vettuk az iranyt es fantasztikusan szep, gigantikus hegyek, erdok csodaszep latvanya tarult elenk, egybol kaptam is elo a fotomasinamat es akartam kattintgatni... Akartam... De nem jott ossze... :o( Hiaba toltottem egy egesz napon at az elemeket, ugy tunik, lejart a szavatossaguk es mar nem reagaltak a toltesre... Eleg merges voltam (magamra), hogy nem keszultem tovabbi elemparokkal erre az esetre, ha hamar lemerulnek, de vegul is igy is egy klassz nap van mogottunk, de kepekkel majd maskor szolgalhatok... :o) Szoval, a hegyek labanal fekvo friss levegoju erdobe azert mentunk, hogy hegymasszunk, kiranduljunk es megkeressuk azt a forrast, ahonnan Goran baratunk hozza 25 Literes kannaban az ivo- es fozovizuket 15 naponta... Ugy gondoltuk, felderitjuk a terepet mi is es majd mindig osszekotjuk a kellemeset a hasznossal es legalabb kirandulunk minden alkalommal, amikor a forrashoz jovunk "toltodni" (kannat + uj energiat a termeszetbol!)
Ezutan elmentunk a Makrovegaba (http://www.makrovega.hr/), ahol megint fincsi volt a napi menu (vegyes zoldseg leves, felesborso pure, barna rizotto salsaval, seitan es tofu egyben (a la cordon blue, csak eppen nem hussal...), aztan parold brokkoli, karfiol meg repa tofunezzel leontve es melle zoldsalata es lilakaposzta buzacsiraval tipusu salata)... A honlapjuk kezdooldalan minden nap megjelenik, hogy mi az aktualis vege es makro menu, ugyhogy mielott ebedelni indulunk ide, meg tudjuk nezni, hogy erdemes-e... :o) Nekunk eddig mindig erdemes volt! Isteni finomakat foznek!!!
Ebed utan megismerkedtunk a novel, aki a fozotanfolyamot fogja tartani es kiderult, hogy most nem lesz egesz napos es komplett vege tanfolyam, hanem oszi es teli levesek lesz a tema es 17.30-kor kezdodik oktober vegen egy vasarnap... Ha ketten megyunk, adnak 10% kedvezmenyt, mivel hazasok vagyunk, de Rudi azt mondja, hogy azert igy is kicsit sok lenne, ugyhogy mivel nem egesz napos a dolog, hat o szivesen elmenne addig moziba... :o) Mondtam neki, hogy rendben, majd otthon megtanitom utolag ingye! :o) Innen aztan lementunk a varosi korzora, mert hallottam a radioban, hogy egesz nap valami nagy sportbemutato van, lehet kiprobalni ezt-azt es mindezt a Guliver Energia c. oriasi sporthaz szervezi, ok jonnek ki bemutatkozni (egy nap lefotozom az epuletuket! Hatalmas es van benne mindenfele terem meg szauna, meg meg jatszohaz is a kicsiknek, amig papa-mama kondizik...) :o) Odamentunk a standhoz, kislany egybol rank kattant es kaptunk egy-egy ingyen orat, amit barmikor lekondizhatunk, szeretettel meghivott magukhoz, hogy jojjunk, nezzunk korul, imadni fogjuk blablabla, es miutan begyujtottem a tornarendet es fel lettunk homalyositva, hogy az arban benne van a szauna is es lehet mozgastipusok kozt varialni is egy befizetessel, akkor nagyon kezdett tetszeni a tema... :o) Az van, hogy en jogaznek nagyon... Rudi inkabb kondizna... Nos, joga orak csoportosak es vannak heti ketszer delutan fel hattol, kondizni meg barmikor mehet, tehat neki is jo!!! Utana egy kis szauna sem artana, a gyermekjatszohazba pedig idovel mi is adomanyozunk megorzesre egy-ket csemetet! :o) Na de komolyan: mozognank, csak most inkabb valami koltsegkimelobb megoldast kell talalnunk, amig a lakasra megy a zse, majd utana vaganykodunk a Guliverben... :o) Akit bovebben erdekel, a honlapjuk meg minden amit nyujtanak horvatul es angolul itt: http://www.guliver-energija.hr/ Aki ide kattint lathat kepeket is errol a nagy sportcenterrol...
Innen tovabb napszemuvegkeresobe mentunk, mert a Rudinak kellene uj szemcsi es most vannak akciok, leven nyar vege, de miutan latta, hogy igy is eleg draga a mi jelenlegi penztarcank lehetosegeihez kepest, igy inkabb decemberben venne, addigra - remeljuk - meg akciosabb lesz az aruk! :o) Aztan alairtam ket peticiot: a helyi allatkert bezarasaert (mivel nagyon szuk helyen es nagyon rossz korulmenyek kozott elnek az allatok itt), a masik pedig kedvencek temetoje erdekeben indittatott alairni reszunkrol is... (Ki latta a filmet??? Horror! Eleg brutal, de azert latszik abbol is, hogy amerikaban mar gondoltak ilyenre regebben is...) Innen aztan a parkolo fele veve az iranyt Rudi igencsak meglepett az egyik uzlet elott feltett kerdesevel: "Na most akkor nem kell uj mobil???" (Ugyanis az enyem osregi, Nokia 3210-es, amit akkor hoztam ujra uzembe, amikor a valamivel modernebb Siemens telefonom adta fel a harcot es azota ezzel a rusnya sotet kek (oldalt narancssargan vilagito!) teglaval jarkalok, amit szegyen elovenni nyilvanos helyen... :o) Ugyhogy bementunk, korulneztunk, tulzasokba nem estunk es valasztottam egy aranyos kis osszecsukhatos LG telefont (egeszen precizen: LG KG375), ami teljesen megfelel es olyan kis finom, noies! Eccoval: teccik! :o)
Nos, telefonom megvan, ehesek nem vagyunk, joga orakat megalmodtuk, ugyhogy mar csak a nagy Baba, Mama, Kismama Napok voltak vissza a varosnak egy olyan reszen, ahol en meg sosem jartam, de nagyon tetszik!!! Az egesz vasar a tengerparton van, oriasi ures parkoloplaccokkal korbeveve egy hatalmas satorban, amely korul gyermekugraltato gumicuccok, quad palya, jatszoter es mindenfele mobil kajaldak es pialdak allnak (es meg ma is tart, ha esetleg valakinek kedve szottyan...) :o) Amugy Znjanrol kikerestem nehany kepet a guglin, ugyhogy beillesztgetem ide, hogy azert megse legyen ilyen ures a szovegkornyezet... :o) Maga a vasar tok jo volt! Igaz, hamar korbejartuk, mert azert megsem a Boat Show es a Rudit annyira nem erdekelte (egyelore!) :o), de vegul is kaptam egy csomo hasznos informacios brossurat, 2 db Hipp tollat es szep Hipp taskat, mindenfele tanacsado fuzetet, reklamanyagot, ilyen-olyan krem- meg samponmintakat (Biolane) es beszelgettem egy jot egy novel, aki a helyi kismamalubbot vezeti, illetve inkabb szuleselokeszito tanfolyamokat tart es o maga intett le, hogy "Hello! Kismama vagy?" Meg is lepodtem kicsit, azt hittem ismer vagy mi, erre odamentem es mondom halkan, hogy hat meg neeem, de remeljuk hamarosan... :o) Erre azt mondja (nyugdijas koru neni): "Na, ha mar szoba alltal velem, en garantalom, hogy hamarosan no a pocakod is! A lanyom mindig azt mondja, hogy anyam, akivel te beszelgetsz egy kicsit az egybol terhes lesz! Blablabla..." Nagyon belejott a neni a mondandoba, de orultem is neki, mert sok mindent meg tudtam tole kerdezni es mar pl. azt is tudom, hogy oket (Beba Eva Club) beengedik a korhazba is, ha a naluk vegzett kismama szulni megy es nagyon nagy segitseget jelent ilyenkor a jelenletuk es, hogy az itteni korhazban sincs mar olyan szigor, mint amikrol en meseltem neki, hogy nem hagyjak a not felkelni, ha azt akar, csak fekudnie kell stb., de erre o kedvesen mosolyogva megnyugtatott, hogy "Dehogynem!" Mindent szabad, amit csak a kismama akar es ez hetrol-hetre nyitottabb es pozitivabb, ugyhogy csak ne aggodjak, hanem amikor ugy alakul, jojjek el hozzajuk, akar igy is babatlanul kicsit korulnezni, meghallgatni egy-ket eloadast, mert garantaltan jot fog tenni es nagyon hasznos is! Megtanitanak lelegezni, elmagyarazzak, hogy a szules tulajdonkeppen termeszetes dolog es nem kell fajdalmasnak lennie, ha az ember lanya rakeszul es tudja, hogy mikor mit kell tennie... Na de errol majd bovebben, ha mar ott tartunk... :o) Szoval megjartuk a baba-mama vasart, lattunk sok gyonyoru babaszobat meg babakocsit, meg cipeloket es lattam olyan kendot, ami nagyon tetszik es eldontottem, hogy en is ebben fogom majd cipelni a "csomagomat"! Bovebben rola itt lathattok: http://www.mamaibeba.hr/
Itt meg az osszes kiallito szerepel, kulon-kulon meg lehet nezni a weboldalaikat: http://www.danibeba.com/danibeba_st08/izlagaci.php?page=4
Aztan elmentunk bevasarolni es este 7-re ertunk haza, de mar 8.30-kor aludtam, mint a bunda, mert annyira elfaradtam ebben a hiperaktiv napban... A zuram viszont jol birta: megnezett vegig egy Jackie Chan filmet...
Ma vasarnap van, megyek is innen, fozok valami egeszsegeset! :o)

No comments: