Friday 30 January 2009

4 oranyi magany a termeszet lagy olen... :o)

Elni is tudni kell! :o) Ugy ertem, nem mastol-, hanem csakis tolunk fugg, hogy bent fogunk-e kuksolni es lemaradunk az elet szep dolgairol vagy kezunkbe vesszuk a sorsunk iranyitasat es mar nem masok elvarasai vagy a sajat lustasagunk fog kifogni rajtunk! :o)
S mi tortenhet, ha a sajat kezunkbe vesszuk az iranyitast? SZORNYUSEG! Nem lesz kit hibaztatnunk! :o) (Ez az utolso mondat kulonben egy idezet volt, de nem tettem idezojelbe, mert nem tudom hogy is szol pontosan, de a lenyeg benne van...) :o)
Visszaterve az elet "kihasznalasara":
(...Es ez most egy komplett idezet lesz, a mai temam bevezetesekent):
"Ugy jonnek es mennek a napok, mint nema lefatyolozott alakok, akiket egy messzi, baratsagos osszejovetelrol kuldtek, amde egy szot sem szolnak, es ha nem hasznaljuk fel az ajandekaikat, eppoly neman elviszik azokat."
- mondta Emerson...
Kiszurve ebbol Emerson bolcsesseget tegnap delre mar keszen is voltam a hetkoznapi teendokkel (nagyon sok mindennel, nagyon hamar, hala a korankeleseimnek! :o)) es amikor a Rudi hazajott del elott par perccel bekapni valamit, en sitty-sutty feloltoztem, bedobtam a hatizsakomba Muller Peter: Benso mosoly 2. cimu konyvet meg egy uveg vizet es elvitettem magam egy kicsit messzebbi partszakaszhoz, mert arra ilyenkor senki sem jar es en ilyen igazi nagy maganyra vagytam!!! Ugy beszeltuk meg, hogy amikor vegez a munkajaval es hazafele jon, akkor osszeszed engem is, addig mi harman elleszunk - vagyis az Ur meg en + a Muller Peter is... :o) Ugyhogy levitettem magam a leheto legmesszibb pontra, hogy onnan indulhassak a Lozice-Beach-en at a sziklas vadpartokon keresztul egeszen a Sarkanyszem-toig, majd a tonal dombnak felfele, ahol most nem a falut madartavlatbol lattato dombocskara fordultam, hanem a nyilt tenger fele vezeto osvenyen (mindezt jo magasan, ahonnan nagyon szep kepeket is tudtam kesziteni!!!) :o) Csodalatos seta volt!!! Hol rohamleptekben, hol lassacskan, ovatosan a sziklakon at, neha-neha megpihenve es amuldozva Isten gyonyoru teremtmenyen, s vegig olyan szep gondolataim voltak, hogy ezt nem nevezhetem maskepp, mint, hogy Isten "ismet" velem volt!!! (Tudom, hogy ez furan hangzik, hiszen a Joisten mindig mindenhol velunk van, sosem vagyunk egyedul, de az ilyen pillanatokban amikor nem letezik kulvilag vagy "embercsinalta" epulet vagy barmi amibe ember keze nyult a kornyeken, ilyenkor meg inkabb erzem, hogy EGYEK vagyunk mind! Sot! A Joisten apro pici reszei! Mintha o lenne a hatalmas Tenger es mi emberek egy-egy csepp a tengerbol!!! A dombtetore fel es a partmenten visszafele a Lozice-Beach-ig, 2 orat bandukoltam magamban :o) majd 2 ora utan egy kis aranyos oblocskeben talaltam egy kagylot (nem azert mert nem volt elobb, csak nem keresgeltem...) :o) Itt viszont teljesen megszunt a kulvilag!!! Leguggoltam es asni kezdtem minden egyes negyzetcentimetert :o) mikozben semmire nem gondoltam, csak a mantramat mondogattam magamban hangtalanul... :o) A jo levego es a testmozgas megtette hatasat, ebben a kis obolben mar olyan forronak ereztem a combjaimat, hogy direkt kellemes volt egy kicsit megpihenni es lazitani... Nagyon sok szep "kincset" talaltam! Otthon le is fenykepeztem oket, bar nem lett tul jo a felvetel, talan a mu-feny miatt, de azert megmutatom:

Egyik szebb, mint a masik - es egyik sem teljesen egyforma! Ha masban nem, akkor szinben kulonboznek es mar azt is tudom mit fogok veluk kezdeni! (Rudinak van milimeteres furoja, azt mondta egy pici lyukat furkal majd rajuk es csinalhatok sajat keszitesu ekszereket ajandekba! :o)) Igy aztan abban nem csak az ajandek orome lesz benne, hanem a Joisten dicsoitese es rengeteg barati szeretet tolunk! :o) Addig viszont meg sok kagylot kell gyujtenem, hogy legyen mibol valogatnom az "osszetevoket"! :o)

Pentek van, anyossal-teazos-nap... Maradt meg 3/4 oram, ugyhogy be is fejezem mara az irast es atnezem a leveleimet...
No es "betuzogetem" a tegnapi kepeket, hogy mindenki lassa, milyen szep vilagot teremtett az Isten!!! ♥
...Ez mar a parti seta utan a dombra vezeto utacska... Hatterben a nyilt tenger... A kep cime talan lehetne: SPIRITUALIS UTAM... :o) - leven, hogy vegigmantraztam az egeszet es mely nyugalom koltozott a szivembe...

Visszatekintek a dombrol: Onnan jottem!(Meg a jobbra-kanyar utan van vagy 1.5-2 km a vegeig!) :o)

Egy katt jobbra, de megyek tovabb egyenesen... :o)

Fordulok vissza a foutra es tovabb egyenesen... :o)
Ezek mar a vilagitotorony fele vezeto szigetek... Ha emlekeztek (akik jartak mar erre...): a legnagyobb ott hatul hosszu evekre berbe adatott oroszoknak... Sajat helidrom, az olyan embereknek, akik megengedhetik maguknak, hogy auto nelkul, zaj nelkul a termeszet sziveben pihenjenek... Az egesz szigetet itt is (ahogy a mienk egy reszet...) korbe lehet setalni egy sziget-szeli osvenyen at... Az elozo keptol kicsit jobbra fordultam, ott a pottom kis vilagitotornyos szigetecske! :o)

A hernyok ilyen feszkeket csinalnak a fakon... Ra ne essen a zember borere, mert tudnak am viszketni rendesen!!! :o)

Ritam! A "kavics" mogotti 2. sziget (a nagy) a ReZi "kincses-szigete"! :o) Jo lenne a gyereknek ujra effele oromet szerezni, amig meg nem lankul a kincsvadaszati kedve, nem gombolod??? :o)

Meg egy hasonlo kep a kornyezo szigetekrol, csak most a kavicsot kihagytam... :o)

Fokuszban a Vilagitotorony! :o)

Ez a maganyos fa itt nagyon csalogato, ha valaki megpihenne arnyekaban egy kis meditaciora... Lehet majd elek a lehetoseggel... :o)

Lefele jovet azert kattintottam egy utolsot (mielott lemerultek volna az elemek...) a civilizacio fele is... Bal also sarokban: teniszpalya, mellette barackszinben a sport-terem, a rozsaszin "tornyos" felkor epulet a kikoto, valahol a kep kozepen rikito narancssarga tetovel pompazik az iskola amely a fout fele kivezeto ut jobb oldalan van, a fout meg fentebb megy, felig mar majdnem dombon...

S vegezetul, ha mar emlitettem Muller Petert, sosem art egy jo idezet, hatha valakinek epp ezt "kell" elolvasnia, hogy meginditson egy kis valtozast az eleteben:

"Ne a multon ragodjatok, ne az altalanos helyzetek miatt sirankozzatok, s ne a jovendo miatt aggodalmaskodjatok, hanem az "itt" es a "most" tokeletes szabadsagaban vessetek el sorsotok tiszta, boldogito, uj magvait!" /M.P./

No comments: