Sunday 4 January 2009

Citro-tzuki sayonara! :o)



...Tegnap tudtam meg, hogy a mi citromunk japan-fajta! :o) ("Kegyetlen fajta!" - mondana a Bridzsit Dzsonsz anyukaja Mark Darszi volt felesegere!)
Apos anno direkt ilyeneket vett, hogy a leve legyen sok, a heja pedig vekony... Mert ugye a "bolti" citromok nagyobbak, de nagyon vastag a hejuk, ami jo sutemenyekbe reszelni pl., de leve - meg ha nagyobb is - biztos kevesebb van, mint ezeknek a kis japan "tzitrotzuki"-knak! El nem tudom kepzelni nelkuluk a mindennapokat! (Foleg ugye most, hogy keseru cseppekhez facsarok beloluk 3 db-ot alkalmankent, ami 9 tzitrotzuki pro Tag, ami nem keves!)
...Hetvegere terveztuk, hogy leszureteljuk azt a 4 citromfat, amink van es ugy szamoltam, hogy egyedul is vegzek vele 2 ora alatt... Nos: nem igy lett! Egyedul ugyan szedtem 2 oran at reggel, amig a zuram elment bevasarolni, gyogyszertarba es ivott egy teat a korzon, de a 2 oras tavollete alatt en osszesen 6 vodorrel szedtem es meg rengeteg volt a fakon!!! Iden nagyon jo termes volt! Mindnyajan meglepodtunk, hogy honnan ekkora japan-invazio!!! :o) 4 kis fa, amikbol apos tavaly meg metszegetett is, mert kulonben nem lehetne alabujni es meg igy is rengeteg van!!! :o)
A munkamenet a kovetkezo volt: Rudi (mert kesobb o is csatlakozott) meg en szureteltunk, anyos meg a foldszinti apartman ablakaban varta a megtelt vodroket kiszorasra, majd a szobaban szelektalta ki szepen azokat, amelyek hibasak, "madarcsipettek" vagy amelyeknek veletlenul lenyisszantottam metszoolloval a kalapjukat egy kicsit :o), hogy oket egybol felhasznalja... (Van citromfacsaro-gepe, hadd gyakoroljon!!!) :o)
A tobbieket ugy kellett elhelyezni, hogy lehetoleg szellozzon koztuk a ter, ne legyenek egymasnak guritva, mert akkor hamarabb romlanak, ugyhogy az egesz also apartman besargult a kis sargaktol!!! :o)
Ebedszunetet is kellett tartanunk kozben, mert meg mindig maradt szuretelni valo!!! Ugyhogy kb. fel 4-re vegeztunk vele! Huhh! Jo kis melo volt! Mar vagytam egy kis kinti munkara, friss levegore, es hat ideje is volt leszedni oket, mert beertek most jol es nemsokara jon a "fagy"! :o) (Ha akkora lesz, mint tavaly, talan nem kellett volna kapkodni a munkaval...) :o) Aposek ilyenkor egy sotetzold haloval letakarjak a fakat, hogy meg ne fagyjanak (bocsi, rohognom kell!) :o), bar a halo, mint halo ugye teljesen lyukacsos es en nem tudom megerteni eme tevekenyseg celjat vagy hasznat... Mindegy... Nem kell nekem mindent tudni, igaz? :o) Lenyeg, hogy aposeknak jo oka van ra, hogy ezt tegye! Talan ez a hagyomany itt! :o) Talan sosem tudom meg...
De egyet tudok: "...all that I can see, is just a yellow lemon tree!!!" ♥
Szureti kepek (amiket csak a vege fele kezdtem fotozni, amikor "lazsalni" akartam mar, mert osszevissza kaparasztak az agak a kezeimet) megtekinthetok itt:

2 comments:

Age said...

Te jóóó ég, ennyi citromot.

Reni said...

Nagyon guszta az a rengeteg citrom!!!Hmmm...